Hur/Vart rider ni helst? :)

Sv: Hur/Vart rider ni helst? :)

Vintertid rider jag helst i ridhus med bekväm utrustning.
Sommartid, en solig dag, rider jag helst en fin ridväg med lite stigar och öppna fält där man kan galoppera:) Så lättklätt som möjligt, som man inte kan göra på vintern; thermobyxor och klumpiga skor.

Allra allra helst vid stranden för det ser mysigt ut men det har jag inte tillgång till.
En molnig sommardag hoppar jag helst i paddocken:)

Jag älskar att rida ut och mysa i skogen och att träna markarbete/hoppning.

Har tillgång till nästintill oändliga ridvägar och har volt och gräsvolt samt ängar, hagar, skog så kan hoppa både "inne" och ute.
Ridhus har vi inte så nu på vintern blir det mest rida ut och mysa i skogen, roligast just nu är att galoppera i snön eller leta nya ridvägar i skogen (så skönt att kunna se spåren tillbaks till rätt väg om man skulle rida vilse :p)
Men är sugen på att börja träna med bommar igen men vet inte riktigt hur jag ska lösa det :p Tips någon? :laugh:

Hur: helst med sadel, tycker det är skönast för både mig och hästen.

Var: Ute eller i ridhus beroende på underlaget, är det mörkt håller jag hellre till i ridhuset. Gillar variation, så kan säga att jag är mkt. för båda.

Just nu barbacka i full fräs ute i snön! Men vid lite rimligare klimat så dressyrar jag helst, då i dressyrsadel.

Helst barbacka i skogen, men jag har för dålig balans så det blir med min bomlösa. Hoppa i skogen är en favorit också :love:

Jag är så himla nyfiken... Vart / Hur rider ni alla allra helst? :D Alltså..
Exempel för "Hur"
- Barbacka etc.

Exempel för "Vart"
- Ridhus :p

Så skriv nu! :bump:

Hur: I min sköna dressyrsadel på min underbara häst
Vart: Ute på långritt i sommarsolen, med eller utan sällskap

Det är livet :love:

Då ska vi se... Jag rider antingen barbacka med repgrimma på vallen eller ridbanan. Eller så tränar vi dressyr (ibland hoppning) på banan. Så rider man ju ut ibland. :p Gillar lite variation :love:

Exempel för "Hur"
- I en skön dressyrsadel ;)

Exempel för "Vart"
- I en stoor paddock med precis lagom mjukt underlag en solig vårdag :love:
då skulle jag vara nöjd ;) eller varför inte en härlig skogstur på en barrväg med underbara galoppsträckor.. då är jag med nöjd! Härligt om man hade sådana ridvägar :)

Hur:
Med sadel och träns eller grimma.

Var:
Fina grusvägar med skog runt om eller på breda torra barrstigar också i skogen, branta klätterbackar och bäckar att gå igenom är kul. Paddock är också roligt.

Jag är så himla nyfiken... Vart / Hur rider ni alla allra helst? :D Alltså..
Exempel för "Hur"
- Barbacka etc.

Exempel för "Vart"
- Ridhus :p

Så skriv nu! :bump:

Hur: På en snygg häst med fullständig hopputrustning. (snart min unghäst med andra ord :d:love:) Jag själv ska matcha hästen och känna mig ledig och bekväm.

Vart: Antingen på en lyxig anläggning med härliga hinder där jag kan utvecklas och hoppa fantastiska banor och hinder! :bow: Eller så rider jag gärna ut på låååååånga skogs/grusvägs turer där jag kan få leka och njuta tillsammans med min häst! Stränder och härliga trav/galopp backar är också mycket uppskattat! :love:

Jag rider helst i min sadel i paddock/ovalbanan (:
Jag tycker att det är mysigt att rida ut då och då men trivs ändå bäst i paddock... tycker även mycket om ovalbanan där man kan "tjuvträna" inför tävlingar ^^ (rider islandshäst) och sen kan man trycka på hästarna lite extra när man inte är i en liten paddock.

jag rider helst AR. barbacka är väldigt trevligt då man får en sådan bra och direkt kontakt med hästen och känner varenda rörelse och inte har någon sadel som "hindrar." bomlössadel var sketans längesedan jag red i med, helt underbart.:love:
var: ute i naturen såklart. i ur och skur så finns det ingenting bättre!:banana:
på vintern en härlig galopp i snön, eller en tur i skogen som är så vacker med all snöklädnad. eller på sommaren, varmt och härligt, man kan ta en sväng till sjön eller bara njuta av friheten som jag tycker sommaren bär med sig.

Hur? haha jag fattade inte frågan riktigt :p men med sadel antar jag, eller barbacka beror ju på vad jag känner för

vart? jag är en riktig utenisse, tycker bäst om att rida långa turer ute, kunna galoppera full rulle kanelbulle och hoppa naturhinder eller ibland bara ta en tur i skritt på långa tyglar :) men ja, skogsvägar och fält är favvis

På vintern:
Skulle bra gärna vilja ha ett ridhus just nu, och en tränare :p tränar då helst i en skön sadel (bomlös :love: eller dressyr, men har en hopp/allround, som är superskön så den går bra :D)
Rida ut barbacka är ju asbra nu också, det gör ju inte så ont om man ramlar av i snön :angel:

På sommaren:
Rida ut! :laugh: träna är väl inte heller fel, men det kan man ju göra ute i skogen :love: men ett pass för en instruktör är väl aldrig fel det heller i för sig :p
Men finns det något mysigare än att bada med hästen? Rider därför helst ner i vattnet, barbacka, en varm sommardag, eller en ljummen sommarkväll med månsken som speglar sig i vattnet :love:

Det bästa jag vet är ett dressyrpass i min paddock (eller manege om vi är på kurs) i min bomlösa dressyrsadel av spansk modell.
Jag tycker förstås om att rida ut i skogen också (och då i en allroundsadel eller hoppsadel), men dressyren är det jag gillar bäst.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 118
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 693
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar