Barbacka...

Sv: Barbacka...

Härligt!
Bra gjort att våga sig ut utan sadel när man tvekar som du. Men stort grattis att du överkom din tvekan och skrittade ut.

Jag är också en sån där som började rida barbacka och först senare fick sadel att rida i. Jag har alltid ridig ut barbacka då och då, gillar det. Även om min förra häst var lite väl hård över ryggen, härligast och roligast var klart mammas travarnordis, när han la i överväxeln och travade iväg i full rulle då var det härligt att rida barbacka.
Eller när det är som kallast på vintern och man kan få galoppera runt på en varm skön rygg :love:

Nu längtar jag till första barbacka turen på min unghäst, det kan ju bli lite spännande det med, fast det är inte så långt till backen om man skulle drutta av, hon är bara straxt över 160 (vilket känns som en fördel i det här läget :angel:)

Du får fortsätta att rapportera dina barbacka framsteg här. :idea:

Jag rider mer barbacka än med sadel. Tycker det är så skönt FAST jag har en helt underbar sadel.
Man får så bra balans och så går det ju så mycket fortare om man slipper att sadla! :angel:

Här rider jag OFTA barbacka. Finns inget bättre enligt mig;)

Här rider jag min gamla häst i vintras.

http://www.youtube.com/watch?v=lMpx8I19n2A

Vilken läcker häst. Är det fjording i den möjligtvis?

*KL*
Min kallblostravare är nu nere på "ingen" passande sadel sen han "krympte ur" sin T4 haflingersadel (den breda ryggen var bara fett:o) så det kommer bli barbackaåkning ett tag. Jag har urusel balans och vi skall på clinic för John Moore nästa helg och arrangören poängterade att "det blir även uppsutten träning":crazy:

Härligt!
Bra gjort att våga sig ut utan sadel när man tvekar som du. Men stort grattis att du överkom din tvekan och skrittade ut.

Jag har ju som sagt var inte tordas lämna gården än:o...men sen, kanske..:laugh:

Du får fortsätta att rapportera dina barbacka framsteg här. :idea: Absolut

Jag tror det kommer vara givande för mig och min ridning men det tar nog länge innan man är så pass frimodig så man törs ge sig ut på äventyr....

jag älskar att rida barbacka^^ när jag var lite så red jag min lilla ponny barbacka nästan varje dag, speciellt på sommaren då man tog ett grimskaft runt halsen på honom i hagen och red runder^^. dock så förstår jag inte hur man kan hålla kvar sig på runda hästar, red barbacka på ridskolan när vi hade lekar och red en rund och go ponny, men man gled ju bara runder!! jag ramlade inte av men det blev inga 5öres väningar den gången. ne stora mankar och smala hästar ska det vara^^. det första jag gjorde när jag köpte min stora häst var att ta ut henne i padocken och rida barbacka, dock så hade hon ju aldrig blivit riden barbacka och tog tillfället i ackt och hoppade över 4 trav bommar i ett hopp och bockade efter, hon blev ganska förvånad när hon märkte att jag satt kvar, gick som ett ljus efter det.
men nu på senare tid så har jag blivit lat av mig och använt barbacka sadel/kameldrivar kudde. får ta en tur på pollan nästa vecka barbacka och kanske småhoppa några hinder:p

vad glad jag är för din skull,det finns nästan inget bättre än bb ridning:love:

senast i dag red jag min Arthur bb,1tim i naturen,klättrade en hel massa i naturen och vi hade strålande solsken och fågelkvitter hela turen:love:
det är sånt som sätter guldkant på tillvaron:bump:

lite bilder på oss
30265698.jpg

29070302.jpg

29896334.jpg

29896329.jpg

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka