Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning När hästen är lite loj och seg, lite bekväm och njuter av att ta det piano i solen. Hur gör ni för att få upp energinivån ett extra...
Svar
8
· Visningar
2 126
Senast: -Remont-
·
I
Ridning Varning för långt inlägg! Jag har sen i somras letat efter en till häst, det har varit många provridningar, funderingar, ej godkända...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: cahs
·
Ridning Jag har en ST espaniola till min nordsvensk som jag verkligen gillar. Idag provade jag sadeln på min varmblodskorsning och den låg inte...
Svar
18
· Visningar
1 717
Senast: bigganl
·
Ridning Vad gör man om man inte vill rida med sporrar men hästen är bara van vid att ridas med detsamma. Det blir inte någon riktig "sprutt"...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Tahari
·
W
Ridning hej, nu går jag rakt på sak, kan jag som 15 åring, en rätt så erfaren ryttare,(har dock aldrig utbildat någon häst förut) utbilda en...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 321
Senast: Dandylinn
·
F
Ridning Hej! Jag har en häst som är 15 år, innan blev hon runt skickad och var "ett monster" och ingen ville ha henne. Det var skitsvårt att...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Lella
·
M
Ridning Jag går på ridskola och jag fick rida en häst, som har en dressyrsadel. Jag har alltid fått rida Allroundsadel, väldigt länge och är van...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: M_y_r_a_n
·
M
Ridning Jag håller på att rida in en före detta travare. Hon fyller sju år i april, så är inte så värst gammal. Hon förstår skänkel väldigt bra...
Svar
11
· Visningar
1 661
Senast: Tregly
·
Ridning Nu måste jag få slänga ur mig ett par frågor, dels av ren nyfikenhet, och dels för att få inspiration till ett projekt. Dessutom tror...
Svar
10
· Visningar
1 627
Senast: Petruska
·
G
Ridning Hej, är ny här och är inte säker om jag skickat detta till rätt ställe, men undrar om det är nån som kan komma med råd här. Har då...
Svar
15
· Visningar
2 133
Ridning När ni kollar på hästar hur stor roll spelar tidigare resultat in?
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Jerseyite
·
E
Ridning Hejsan! Jag skulle vilja ha lite tips och råd av er. Det är nämligen såhär att jag funderar på att börja rida, men samtidigt känner jag...
Svar
6
· Visningar
1 700
Senast: Anikin
·
Ridning Som rubriken lyder, kan man köpa ridkapsoner i vanliga ridsportbutiker eller måste man beställa på nätet från nån av "kändisarna" inom...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: Inko
·
Ridning Jag har en kille som är Sv Halvblod korsad med ardenner, han är lite maffigare men absolut inte tung. Jag kan börja med att säga att när...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: GotAsecret
·
Ridning Hur gör man för att vänja en häst att bara ha grimma eller Hackamore vid ridning? hur gör ni för att den ska fatta att den ska svänga...
Svar
9
· Visningar
2 578
Senast: Pancakes
·
M
Ridning Jag har då ett litet problem, när jag ska fatta galopp (t.ex på en volt) så tappar jag ytterskänklen nästan alltid. Värre är det om man...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Trani
·
L
Ridning Hej Ibland när jag är ute och rider på halvlånga tyglar kan min häst sänka huvudet och gå och putta i snön med mulen:p Ungefär som...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: GotAsecret
·
Ridning Här på västkusten är vi ju inte vana vid en sådan underbar vinter vi haft iår, man har ju verkligen kunnat hålla igång hela vintern. Men...
2
Svar
30
· Visningar
2 956
Senast: noble art
·
Ridning hej! för några år sen skadade min häst sig ordentligt i vänster framben, skadan är läkt och vi har kommit igång bra med ridningen. men...
Svar
6
· Visningar
1 625
Senast: Totola
·
A
Ridning Undrar om man kan visa ponnyer som senior ryttare? För man kan väl tex inte tävla en ponny när man är senior?
Svar
1
· Visningar
881
Senast: stjarnfrugt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix