Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hur tycker ni man gör en bra halvhalt (misstänker att det skiljer sig mellan ryttare)? Jag har ridit ett par år, men aldrig riktigt...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Ponnytant
·
M
Ridning Vad kan man egentligen ställa för krav som medryttare? Har varit medryttare på en häst i över två år nu, han är svårriden och vi har...
Svar
9
· Visningar
1 405
Senast: Nosgrimma
·
Ridning Här där jag bor så finns det massor av cyklister som tränar, dom kommer tyst och snabbt och snart kommer det hända en olycka! ´Både...
Svar
6
· Visningar
1 237
Senast: Lager
·
M
Ridning hejsan!, jag tänkte bara höra om det finns några kondis och muskeltränning när man rider. för jag vill motionera och få muskler men...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: mlisundholm
·
Ridning Tittade på nån världcuptävling från Schweiz i hoppning och som alltid studerade jag ridningen. Det värsta såg jag när en ganska stor...
Svar
5
· Visningar
1 818
Senast: Sonic76
·
Ridning Jag tror denna tråd passar in bäst här, eg är jag fritidsryttare, rider mest ut, lite i paddocken men aldrig i ridhus. Jag strävar efter...
Svar
10
· Visningar
1 363
Senast: Totola
·
P
Ridning Hej allihop! Jag längtar jätte mycket efter sommaren för då ska jag ha en sommarhäst för första gången! Det är en islandshäst och jag...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Pruffen
·
Ridning Kanske lite dum rubrik, men hoppas ni fattar ändå. När era hästar väl kommer till arbete, alltså kommer i takt och form och balans...
Svar
18
· Visningar
2 012
J
Ridning Är det någon som har bra övningar på att få en stressad häst att inte stressa? :confused: Känns som jag har provat allt, men inget...
Svar
13
· Visningar
1 781
R
Ridning Det här känns som en dum fråga, men jag måste veta vad det betyder x'D. Vad betyder det om det står i en kallblod annons, Galoppen Ej...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Recole
·
V
Ridning När jag galopperar på min häst så kan jag inte sitta ner utan det blir som att man flyger ifrån sadeln istället. Men det är bara på just...
Svar
4
· Visningar
1 846
Senast: Buck
·
S
Ridning Efter att ha läst om alla hästar folk ridit, någonsin, blev jag inspirerad att höra om hur många gånger folk har trillat av. Min morfar...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
11 609
Senast: Honeypixie
·
F
Ridning hej jag undrar om någon har några tips/övningar hur du bygger upp musklerna i hästens rygg, har en häst som ska komma i gång igen efter...
Svar
6
· Visningar
1 230
Senast: Lager
·
Ridning Jag har ett dilemma som jag hoppas någon kan komma med synpunkter på varför min häst börjat göra som hon gör. Har en häst som är 7...
Svar
17
· Visningar
2 798
Senast: Fedelina
·
Ridning Vet inte om den får ligga i detta forum men jag chansar. :) Tänkte att vi som håller på med denna gren kunde haft en egen tråd att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 112
Senast: Djurjouren
·
Ridning Flytta gärna tråden om den hamnade under fel forum! :) En tanke slog mig när jag såg en annan tråd här på buke angående tävlingar -...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Gisburne
·
S
Ridning I ett par månader har jag ridit en för mig ny häst 3 dagar/vecka. Han är helt underbar, jättesnäll, pigg och glad. Jag har länge letat...
Svar
6
· Visningar
1 650
Senast: Snowball
·
Ridning Hej! Jag hamnar ofta i framvikt efter hinder, alltså jag faller för mycket framåt i landningen, ibland så mycket att jag inte hinner...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Marvin
·
Ridning Hej. Jag har ett 14-årigt sto som sliter oerhört mycket på sina bakhovar. Nu under vintern har hon kunnat ha sina skor i nästan 9 veckor...
Svar
16
· Visningar
1 852
Ridning Hejsan! Jag har ett litet problem med min medryttarhäst (d-ponny med typisk ponny envishet) som jag gärna skulle vilja ha förslag på...
2
Svar
31
· Visningar
4 249
Senast: JustWatchMeMrBlack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?