Sv: Hur många gånger har du ramlat av?
Men hur blir du rutinerad då? Jag anser nog att ju fler gånger man har ramlat av, desto fler erfarenheter har jag bakom mig
Hade jag inte ramlat av så mycket som liten hade jag varken haft min whiplash eller superlim i arslet
Jag har väl ramlat av mellan 10-20 gånger i hela mitt 17 åriga liv. Själv tycker jag väl att det där är en myt för tänk på att du ramlar av oftare när du är orutinerad, och när du är rutinerad så lär du dig att hålla dig kvar i sadeln i situationer där orutinerade ryttare ramlar av. Ramlade själv av för ca 3 veckor sedan när min häst rasade in i ett hinder och innan det har jag inte ramlat av på 3 år även fast jag har ridit hästar som har skutit rygg och bockat, till och med när jag har ridit barbacka. Så igentligen handlar det om din sits också, för man lär ju sig av misstag.
Men hur blir du rutinerad då? Jag anser nog att ju fler gånger man har ramlat av, desto fler erfarenheter har jag bakom mig
Hade jag inte ramlat av så mycket som liten hade jag varken haft min whiplash eller superlim i arslet