Noll koll. Tror aldrig ens jag hade intresset att börja räkna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gå omkull räknas inte som en riktig avramling!Jag har tappat räkningen för länge sedan, har ridit sedan sent åttiotal. Hade en 88 cm hög bickande shettis när jag var liten, ramlade av henne var och varannan gång .
Numer är jag ganska sadelfast, sitter kvar utan att tappa balansen om hästen gör en 180 och har inga bockande hästar. Men i snitt 1-2 gånger per år kanske det blir. 2 gånger blev det förra året, båda gångerna på skrittrundor där hästarna blev rädda, kastar sig och går omkull. Sista gången var barbacka, jag satt kvar hela ner i backen vilket resulterade i 10 veckor med gips Så frågan är om det ens räknas som en avramling?
Personligen har jag nog bra balans och det gör ju sitt till, men jag är ingen risktagare och rider bara hästar som jag tycket mig ha en hyfsad chans att rida utan att åka av och i sammanhang där jag känner att jag har hyfsad kontroll.Måste säga att jag är imponerad av er som ridit mycket i många år och bara ramlat av ett fåtal gånger
Personligen har jag nog bra balans och det gör ju sitt till, men jag är ingen risktagare och rider bara hästar som jag tycket mig ha en hyfsad chans att rida utan att åka av och i sammanhang där jag känner att jag har hyfsad kontroll.
Måste säga att jag är imponerad av er som ridit mycket i många år och bara ramlat av ett fåtal gånger
Att man lyckas undvika avramlingar, framförallt när ni inte hade så stor erfarenhet.Varför då ? På vilket sätt ?
Att man lyckas undvika avramlingar, framförallt när ni inte hade så stor erfarenhet.
krävs det erfarenhet för att ramla av mycket menar du?
@Lutten menar nog tvärtom. Att det är bra att lyckas undvika avramlingar när man inte har så mycket erfarenhet.
Måste säga att jag är imponerad av er som ridit mycket i många år och bara ramlat av ett fåtal gånger
Minns första gången jag flög av, hade ridit kanske 3 år och min ridlärare kastade grus på hästen som inte ville gå fram. Då svarade hästen med att dra en riktig repa rätt igenom ridhuset och jag flög som en vante. Blev inte kvar så länge på den ridskolan kan jag meddela. Så behandlar man varken hästar eller barn.