Sv: Hur många gånger har du ramlat av?
Har ingen koll alls på hur många gånger jag har ramlat av, kanske 30? På 13 år.
Har ridit diverse busiga shettisar och russ när jag var liten, bland annat en shettis som gick i 180 och kastade av mig minst en gång varje varv... Ridläraren tyckte inte jag borde rida henne egentligen men jag tyckte mest det var kul
Jag tycker att jag har ganska bra balans och sitter kvar de flesta gångerna. Sen har jag varit nära att ramla av mååånga gånger, speciellt under perioden jag red ett litet busfrö till fullblod, 4 år gammal... Konstigt nog ramlade jag aldrig av honom.
På senare år har jag inte ramlat av så ofta, kanske 2 gånger per år. Oftast vid hoppning, typ ramla av mitt i en oxer och sånt..
Har hittills aldrig skadad mig (peppar, peppar), mer än lite blåmärken och sånt.
Har en avramling som kanske inte är rolig precis, men ganska lustigt när jag tänker på det i efterhand!
Red en D-ponny på ridskolan som var där på prov, han var superfin men väldigt känslig för ljud och hastiga rörelser (ingen bra ridskolehäst, jag vet...). Vi hade ridit ungefär halva lektionen, allt hade gått bra. Så skulle vi galoppera, och när ponnyn hör de andra hästarna galoppera bakom honom får han fullkomligt fnatt och sticker iväg i rasande galopp med mig som klamrade mig fast i sadeln. Efter drygt ett halvt varv hoppar han plötsligt åt sidan, jag har ingen chans och slungas ur sadeln.
Det "roliga" i den här historien är att jag trodde att jag precis hade missat sargen och bara landat på marken. "Vilken tur!" sa jag. "Skämtar du, eller?" sa min kompis. "Du flög in i sargen så det dundrade om det, vi trodde du hade slagit halv ihjäl dig..."
Haha, men turligt nog klarade jag mig från skador, kanske nåt litet blåmärke..
Även om man kanske inte tycker det är kul att ramla av så är det nog bra att göra det lite då och då, annars leder det kanske till att man blir rädd för att drutta av och spänner sig.