Hur många gånger har du ramlat av?

Sv: Hur många gånger har du ramlat av?

:D Jag är 13 och har ridigt i 3 år på egna hästar.
Jag har ramlat av ca 4 gånger och ändå har jag ridigt in min lilla islänning som är sjukt vild!. men hade jag inte haft så bra balans skulle de nog bli en bra bit över 100 med hans alla försök.:laugh::D;)(Låter lite skrytit men...)

Har ingen aning om hur många gånger jag har ramlat av.. har ingen koll men jag tror att jag har ramlat av min pålle 9 gånger på snart 2 år ^^
Kanske ska lägga till att detta är inklusive inridningen av honom.

Har ramlat av ganska precis 10 ggr, vad jag vet... ;)
Har väl ingen rolig avramling, har väl gjort de "klassiska" hästen tvärnitar framför hindret ryttaren fortsätter framåt... Har även ramlat av flera ggr när jag ridit barbacka... tkr inte om att rida barbacka :p
den värsta avramlingen var när jag ramlade va och bröt handleden, annars har man väl bara blivit lite mörbultad.

Ramlade ju av mest när man var nybörjare, och ramlade av min halvfoderhäst 3 ggr, men sen jag fick egne häst för ca 1½år sen har jag bara hållit på att ramla av :p, vet inte om jag fått bra balans lr nått, men har säkert "hållit på" och ramlat av, lr jag har iaf tänkt att "nu ramlar jag av" min nuvarande häst 3-4 ggr och jaga har haft henne 2-3 månader...
Men så länge man sitter kvar så :p

hmm jag har trillat av runt 40 50 gånger har ridit sen jag var 8 och är 14 i år ^^ hade ett litet russ som foderhäst och jag trillade av 10 gånger en gång på 20 minuter hehe. Och så har jag trillat av min nuvarande häst några gnger och varaenda gång lyckas jag få hjärnskaknin. =p

knapp

Någonstans mellan 10 och 15

Edit: Glömde hälften. Roligast att titta på måste vara när hästen tog ett jättesprång över en bom jag tänkte han kunde SKRITTA över. Lång tygel och helt oförberedd så hade jag inte så mycket att säga till om.

Har gjort en liknande! Fast jag skrittade över ett par gånger först, men när jag kom i trav varvet efter blev jag lika överraskad som ponnyn tydligen blev. Hon for både rakt upp i luften och vände 180 grader, då hamnade jag på marken vilket roade resten av ryttarna i ridhuset.

...Under förra året ramlade jag av kanske fem gånger eller nåt. Den dummaste var när jag gleeeed av i somras. Lyckades rida in i ett träd och fick grenen i midjehöjd. Jag låg slätt på rygg på hästen men det räckte inte så jag gled av. Detta var i långsam skritt i alla fall, jag gjorde inte illa mig.

Haha! Jag trodde jag var ensam om att ha lyckats med detta. Förutom de i tecknad film. Min avtrillning skedde också i skritt på lite för lång tygel efter en uppsittning i skogen. Var inte så noga med att hästen skulle stå stilla när jag satt upp, men man lär sig ju av mina misstag och jag vill försvara mig med att jag var typ tolv när det hände och är 23 nu :)

Senast ändrad av en moderator:

Har ramlat av ganska precis 10 ggr, vad jag vet... ;)
Har väl ingen rolig avramling, har väl gjort de "klassiska" hästen tvärnitar framför hindret ryttaren fortsätter framåt... Har även ramlat av flera ggr när jag ridit barbacka... tkr inte om att rida barbacka :p :p

Mmm, klassikerna... Jag tycker det är otroligt komiskt, så länge man inte gjort sig illa. Har skrattat sjukt mycket efter många avtrillningar, både åt egna och andras. Fast när jag hoppade hinder nr 2 på ett klubbmästerskap utan häst skrattade jag inte i och för sig... Mitt självförtroende var det enda som blev skadat dock.

kl

jag har väl ramlat av ca 10 gånger nått sånt, har dock varit allvarligt 2 gånger, så ja är väl lite rädd att ramla av kanske
men men hoppas det inte blir nått sånt farligt mer. peppar peppar ta i trä :)

Jag har en bra bit kvar till de där 100. Tror inte jag är uppe i 10 gånger ännu. Pepper peppar. Det var dock en termin på ridskolan, ca 2 år sen tror jag, som jag ramlade av en 3-4 gånger på ungefär lika många ridlektioner. Slog mig dock bara rejält en av gångerna och då sa ridläraren att jag i princip hade kastat mig av själv. Dumt ja, och jag har ingen aning om varför jag gjorde det heller för när jag tänker på hur det gick till så här i efterhand så borde jag ha klarat att hålla mig kvar även om det som sagt var ett par år sen jag jag bara har ridit i 3,5 år ännu.

Roligaste, eller i alla fall mest meningslösa, avsittningen var väl i alla fall när vi precis skulle avsluta ridlektionen och hade ställt upp på medellinjen. Jag ställde upp ungefär i mitten av ridhuset, och i bortre ändan av ridhuset är det en tjej som av nån anledning tappar sin hjälm i marken när hon ställer upp sin häst. "min" häst är då något rädd för plötsliga ljud, så hon rycker ju till :eek: och skuttar åt sidan utan att jag är med på det så jag kasar i backen. :) Hade släppt stigbyglarna och det var väl knappt att jag höll i tygeln heller så... Ja, jag kände mig rätt dum efteråt i alla fall. :angel: :o

Det är nog ett hundratal gånger, har haft egen häst i tio år och tio gånger om året har jag nog ramlat av, om än lite annorlunda fördelning... ( 10 ¤ 10=100)
När jag var yngre och red ponny trillade jag av rätt som det var...:angel:
Tror till och med att jag övade på att trilla av i snön... Det är svårt att ramla av medvetet vill jag tala om!

Med tanke på att jag började rida i späd ålder på shettis var jag säkert uppe i hundra första månaden eller så..:rofl:

Ja med risk att få skämmas ,9 ggr på min unghäst som är 2003..det är farligt att rida på lååååååååååååååång tygel :rofl::rofl:

*kl*

Eftersom jag började rida i vuxen ålder och bara har ridit i drygt 1½ år, har jag inte haft "ponny-avramlingarna" som många andra haft. En gång studsade jag av på ridskolan och för några veckor sedan gjorde jag en ofrivillig avsittning från min häst redan innan jag hade hunnit sitta upp ordentligt.

Jag har nog ramlat av ca 10 ggr, men har inte riktig hållt nån räkning. De senaste 5 ggr har varit det senaset året! (busiga o spralliga ridskolehästar). De flesta avtrillningarna har skett i samband med hoppning, något som jag inte är särskilt bra på men envisas med att göra ibland ändå...

Min absolut roligaste avtrillning skedde när jag skulle hoppa ett yttepytte hinder, en bom som låg på sockerbitar (mao ca 30 cm). Travar fram mot hindret, hästen är inte riktigt fram för skänkeln men snäll som hon är skulle hon aldrig få för sig o vägra så hon krånglar sig över (inte nån hopptalang hon heller) men snubblar o lägger sig som en kamel rätt över hindret så att jag saaaakta gliiiider längs halsen över hennes huvud och sätter mig i sanden framför henne... Hästen ser ut såhär :eek: , ridläraren ser ut såhär :crazy: och jag ser ut såhär :D

Varken jag eller pålle gjorde illa oss, så jag hoppas att mina nästa 90 avramlingar går till på liknande sätt. Dessutom bjöd vi resten av ridgruppen på ett gott skratt!

Jag har ramlat av uppskattningsvis 200 ggr, kanske fler. Det är ingen överdrift.

De första 100 gångerna klarade jag nog av innan jag fyllde 12, de flesta var på ponnyer av mindre slag (läs shettis).

Sedan har jag ridit mkt unghästar/problemhästar och under perioder väldigt många hästar/dag mm.
Jag har (haft) sjukt bra balans, annars hade det nog blivit minst dubbelt så många.....

De senaste 4 åren har jag bara ramlat av 2 ggr. Men nu rider jag mkt mindre och är inte lika "galen", sitter inte upp och slår ihjäl mig på andras hästar längre om de är "supervilda".

Har bara gjort mig riktigt illa kanske 5 ggr, avslitet korsband, meniskskada, 1 allvarlig hjärnskakning (flera mindre) mm. Har dock aldrig brutit något, jo föresten lillfingret fick en spricka en gång och det gjorde jävulskt ont varje gång man stötte i mankammen vid tex hoppning....:)

jag är verkligen en riktig ryttare då ;)

är 26 och har ridit i 20 år så jag bara måste snitta på 5 avfallningar/år! värst var nog när jag jobbade i hoppstall och hade en 3-5 unghästar åt gången på inridning. då kunde det ju lätt bli 5ggr/dag.. :crazy:

sitter kvar för det allra mesta nuförtiden men vägen dit var lång... trillade senast av i somras från en ponny jag red in. den var en sån där lurig klotrund liten grej och halsen bara försvann under magen och ponnyn stack åt ett annat håll, jag låg på marken illa kvickt!

annars, den roligaste avfallningen jag gjort, var oxå den första, det ska börjas ordentligt! det var när jag i sjuårsåldern red på ridskola, red en vresig fjorddam som tyckte ponnyn bakom kom för nära när vi hade barbacka balansträning. vi låg tvärs över ryggen på mage på ponnyerna. min ponny sparkade bakut, högt. jag gled, på mage, längs halsen på ponnyn och klängde mig fast runt huvudet på den.. hon skakade lite på skallen och jag låg på marken :) ridläraren skrattade högt innan hon kom på att hon kanske borde fråga hur det gick med mig, men det var ju bra så jag skrattade med!

haha, och en till "avfallning" en kall dag i somras; satt på unghästen och skulle bada/vada lite i en grund sjö. pålle tog mig vid orden och dök helt oväntat. jag och hästen fick skritta (asfalt hela vägen hem) huttrande i en halvtimme.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 709
Senast: Ramona
·
  • Omröstning Omröstning
Gnägg Man brukar ju säga att man ska ha ramlat av 100 gånger för att bli en bra ryttare. Hur många gånger har du ramlat av? Och hur många år...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 757
Senast: millan10
·
Ridning Har det aldrig slagit er vilken ovanlig sport vi faktiskt pysslar med? Med ovanlig menar jag då något som inte liknar någon annan...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 719
Senast: Dandylinn
·
Ridning Hur hanterar ni sådant? Jag har ändå varit ryttare i snart femton år, och har ridit många olika typer av hästar. Stött på en ganska...
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama