Sv: Hur många gånger har du ramlat av?
jag är verkligen en riktig ryttare då
är 26 och har ridit i 20 år så jag bara måste snitta på 5 avfallningar/år! värst var nog när jag jobbade i hoppstall och hade en 3-5 unghästar åt gången på inridning. då kunde det ju lätt bli 5ggr/dag..
sitter kvar för det allra mesta nuförtiden men vägen dit var lång... trillade senast av i somras från en ponny jag red in. den var en sån där lurig klotrund liten grej och halsen bara försvann under magen och ponnyn stack åt ett annat håll, jag låg på marken illa kvickt!
annars, den
roligaste avfallningen jag gjort, var oxå den första, det ska börjas ordentligt! det var när jag i sjuårsåldern red på ridskola, red en vresig fjorddam som tyckte ponnyn bakom kom för nära när vi hade barbacka balansträning. vi låg tvärs över ryggen på mage på ponnyerna. min ponny sparkade bakut, högt. jag gled, på mage, längs halsen på ponnyn och klängde mig fast runt huvudet på den.. hon skakade lite på skallen och jag låg på marken
ridläraren skrattade högt innan hon kom på att hon kanske borde fråga hur det gick med mig, men det var ju bra så jag skrattade med!
haha, och en till "avfallning" en kall dag i somras; satt på unghästen och skulle bada/vada lite i en grund sjö. pålle tog mig vid orden och
dök helt oväntat. jag och hästen fick skritta (asfalt hela vägen hem) huttrande i en halvtimme.