Sv: Doma Vaquero tråd
Hahaha, du, den rösten skojar man inte med......
Igår fick jag lära mig att rida med andra handen. Ena handen har man lillfingret mellan tyglarna och på den andra pekfingret, handryggen högsta punkten...Och jag fick lära mig att vinkla handen för att stoppa.....Och vrida ut armbågen....du om nån vet ju hur lång tid jag lagt ner på att lära ,mig att INTE göra så...... Läraren skrattar, jag skrattar. Han har oxå ett ganska avancerat dressyrförflutet och en 3 årig dressyrlärarutbildning bakom sig så vi vet bägge vad som är RÄTT...
Och sladdriga ben ska jag ha, gärna utåtvridna tår på ett avslappnat vis.....
och så ska benen vara framåt, undvika lodrätt sits..... Skitlätt när man gått igenom LH terapi i några år....
Men det är samma sak som jag lärt mig med rumpan, leta upp nyckelhål för sittbenen, SITTA på ett speciellt bakben etc.
Mkt är likt men oxå olikt. Det är förbannat roligt. Om jag nån gång skullel vilja bli dressyrtant igen så får jag väl lära om mig, det är kul med projekt. Just nu är detta helt fantastiskt.
Igår gjorde vi halva pirutter i skritt och sen tre stegs galopp, halt, rygga 4 steg och galopp 3 steg, halt piruett igen..etc..Så kontrollfreaket i mig får en hel del att kontrollera men på annat vis.