Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Vad gör ni för att orka träna med hästen, alltså er egen tex benstyrka, rygg/mage och balans? Om hästen travar fort blir jag genast...
Svar
12
· Visningar
1 799
Senast: Lager
·
Ridning när jag var liten så hoppade jag alltid hemma i hagen och jag ser flera hästgårdar varje dag som har bommar och hinder ute i hagar som...
Svar
6
· Visningar
1 254
Senast: Buck
·
V
Ridning Har en underbar Isis sedan 7 månader tillbaka :love: När han kom var framåtbjudningen NOLL i både paddock och ridhus. Började rida...
Svar
8
· Visningar
1 577
Senast: Pansi
·
Ridning Förstår inte riktigt hur det fungerar med klasserna i terräng, P70 och P80 och vilka det nu är :S Kan någon förklara, det måste väl vara...
Svar
1
· Visningar
1 287
Senast: Nyrelski
·
P
Ridning Jag vet inte riktigt var den här tråden ska vara, men jag lägger upp den här så får moderatern flytta den om den kommit fel. Iallafall...
2
Svar
23
· Visningar
2 246
Senast: Kivina
·
I
Ridning Jag behöver lite tips på hur jag kan få min dam att få mera framåtbjudning ute. Vi övar mycket övergångar som det är nu. Minsta...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: cristobal
·
L
Ridning Ja, som rubriken säger så skummar min häst mer på ena sidan munnen när jag rider, alltså när han tuggar på bettet. Han får alltid mer...
Svar
18
· Visningar
1 812
Senast: LuckyLuke
·
T
Ridning Skiljer dessa två sätt att rida mycket åt? Är inne på att börja på allvar med CR...men akademisk bygger väl också på mycket sits...
Svar
12
· Visningar
1 572
Senast: Tess82
·
Ridning Ja, som rubriken lyder; ena hästen svettas mer på höger sida av halsen än på vänster. Vad kan detta bero på? Vi hade ett sto för många...
Svar
5
· Visningar
2 863
Senast: Jate Volim
·
  • Låst
Ridning Jag är lite nyfiken på vad ni tror att en sån här fjording kan bära.. Länk borttagen enligt bukefalos regler /moderator Så skriv vad...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: IngelaH
·
Ridning Hejsan alla!, jag har ett 18-årigt halvblodssto med mkt eng.fullblod i stammen, hon kan bli väldigt stark vid uteritt & hoppning, hon...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Lager
·
A
Ridning Ja, har ni några bra tips för att få hästen att sluta rusa ? På ridbanan är det inte så farligt, men när man rider ut är det hemskt :S...
Svar
13
· Visningar
1 847
Senast: annorlunda
·
I
Ridning Hej allihopa. Undrar vad ni har för mål med er ridning? Hade varit intressant att diskutera.
Svar
18
· Visningar
3 674
Senast: Buck
·
Ridning Har ett 11 årigt nordsvenskt bruks sto. Har nästan fått stå 2 ½ månad pga halka och för djup snö. Men nu är hon igång igen och har...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: Cut3Leo
·
T
  • Låst
Ridning Känns ganska dumt att fråga men jag måste ju veta! Vad är akademisk ridkonst eller klassisk ridkonst eller barockridning och allt vad...
Svar
1
· Visningar
2 008
Senast: IngelaH
·
I
Ridning Ännu en dum fråga från en glad amatör. :p Vad är öppna och sluta? Och hur rider man öppna och sluta?
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Jerseyite
·
H
Ridning Jag funderar över vad jag ska använda för bett, och träns för den delen, till mitt sto. Det känns som att jag har så många variabler att...
Svar
13
· Visningar
1 921
L
Ridning För några dar sen på min ridlektion, fick jag kommentaren- styr mer med sitsen! Men gud, hur gör man det????!!! vet absolut inte hur...
2
Svar
25
· Visningar
5 925
Senast: Totola
·
Ridning Ja som det står i rubriken, vad är det dummaste ni sett någon göra? Alltså det mest korkade.... Jag såg nog en av de dummaste...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
71 385
Senast: Candykills
·
M
Ridning Vet ej om denna tråden hamnade rätt, men hoppas det.:) Är magplatta bara till hästar som slår upp hovarna i magen, eller skyddar den...
Svar
11
· Visningar
1 802
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix