Annan träning än ridning?

Sv: Annan träning än ridning?

Jag rider för tillfället 2-3 dagar i veckan, cyklar till stallet de dagarna och har dryga milen dit enkelväg.

Sen försöker jag gå på combat, pump eller gymmet, men jag är rätt dålig på det måste jag erkänna;)

Promenerar gör jag också några dagar i veckan, då går jag minst 1 timme.

Gaah, vad alla är aktiva! Själv rider jag 5 - 6 dagar i veckan och är med på skolans idrotter två dagar i veckan. Haha, man är död efter en lektion :o

Ja men du rider ju iallafall 5-6 gånger i veckan, jag rider en gång!! :/ Fast har faktiskt börjat träna på studsmattan dom dagar jag inte har ridning eller gympa i skolan, så jag känner mig lite duktig. Men jag är ju inte som vissa av er! Jag fattar inte hur ni orkar??

Hur man orkar? Jag cyklar till stallet för det går snabbare än bussen, så jag får ju min konditionsträning där. Sen vill jag bygga lite muskler så då blir det gymmet;)

Promenaderna går jag tillsammans med en kompis och hennes hundar och det räcker som motivation:)

Sen kan jag bara säga att ju mer jag tränar desto mer energi har jag och det är nog därför jag orkar;)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
579
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 028
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar