Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu behöver jag hjälp av er samlade expertis! :D I Sverige är min bestämda uppfattning att alla inom storhäst-/ponnyvärlden skulle...
Svar
14
· Visningar
4 971
Z
Ridning Hej alla! Jag har varit sugen på att sadla om till AR i många år men skador, först mina och sen hästens samt jobb och stress har...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: noble art
·
E
Ridning Jag undrar lite ang. ponnyridning när man är över 18år. Det är nämligen såhär att jag är över 18år och driver ett företag som innebär...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Pancakes
·
  • Låst
Ridning Har blivit lite nyfiken på klassisk ridkonst efter att ha diskuterat med några utövare av denna form av ridning. Det verkar som om många...
9 10 11
Svar
215
· Visningar
18 304
Senast: Immer
·
Ridning Hej. Jag undrar vad akademisk ridkonst egentligen går ut på, vad som skiljer det från engelsk ridning och om man kan träna vilken häst...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: fjordtokan
·
Ridning Har ett sto som varit igång ett par veckor nu, tränat för tränare 2 ggr med 1,5 veckas mellanrum. Det var otrolig skillnad mellan gång...
Svar
11
· Visningar
3 711
Senast: Domino_s
·
E
Ridning Jag har en D-ponny på 16år, han är välutbildad i både dressyr och hoppning men vi har stött på lite problem som jag hoppades ni här på...
Svar
18
· Visningar
1 548
Senast: Wembley
·
O
Ridning Ja precis som de låter. Har en travare på 18år. Väldigt pigg, Har sprungit på travet tills han va 12år. även monté riden. Men har även...
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: onka85
·
A
Ridning Hej. Jag har ett halvblod på 20 år. Han är väldigt stel när man ska trava och galopera. Så har mest skrittat. Hur skulle du göra för...
Svar
18
· Visningar
2 241
Senast: devil_flickan
·
P
Ridning Är det bara jag som stör mig på folk som säger att en häst skenat när den i själva verket bara har stuckit? När en häst skenar så...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 453
Senast: Willyroo
·
A
Ridning Jag har hört att man kan tävla New Forest även om man är vuxen, vet iof inte hur det funkar.. Men kan man tävla tex svensk ridponny...
Svar
15
· Visningar
1 980
Senast: annizz
·
E
Ridning Jag har fått en 2 timmars turridning i present :bump: Hursomhelst, hjälmar finns att låna, ridbrallor och ridhandskar har jag, men...
Svar
6
· Visningar
2 206
Senast: fluga
·
O
Ridning Hur långt ska de vara om jag vill hoppa en kombination med 2 galoppsprång emellan? och om ja ska hoppa studs?=) Hästen är ca 150
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Speedway
·
M
Ridning Hej!, Det här kanske låter som en dum fråga, men jag vill höra lite hur ni tänker ;). Jag funderar på att köpa häst, och nyss...
Svar
13
· Visningar
5 514
Senast: Mynta
·
Ridning Hur ligger det till nu igen, känns som att man får olika svar beroende på vem man frågar. Får triangelmärkta hästar användas i...
2
Svar
22
· Visningar
4 390
Senast: Lavinia
·
E
Ridning Förlåt för bombning av forumet, det här blir min sista tråd på ett tag :o Min ridning har hattat en hel del på sistone, jag har haft...
Svar
9
· Visningar
4 509
Senast: Totola
·
A
Ridning Några bra tips för att få bättre kondition på en häst? På uteritter.. :)
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: jessicajosefsson
·
Ridning Sitter och försöker reda ut begreppen på min lilla svarta, explosiva variant av arten häst - men lyckas inte alltid särskilt bra. Det...
2
Svar
31
· Visningar
4 155
Senast: noble art
·
M
Ridning Jag och min häst var för en tid sedan ute och red i terrängen, med som sällskap hade vi min syster+ en ponny. Rätt som det var så...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: Praefatio
·
I
  • Låst
Ridning Hej :) Ska åka på ridläger i sommar. Vill hellst ha ett träningsridläger, spelar ingen roll om man måste ha med sej egen eller inte...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix