Triangelmärkt häst?

Sv: Triangelmärkt häst?

Om man tycker något är fel påtalar man det. Får man inget gehör och tycker att det är viktigt att missförhållanden uppmärksammas går man vidare i hierarkin. I min värld.

Är det inte viktigt gör man ingenting, mer än uppmärksammar det för sig själv.

Det finns alltid en högre instans att gå till.

Min uppfattning om T märkta hästar är att dom inte ska utsättas för hårdare träning, då tycker inte jag att dom passar på ridskola!
Hästar på ridskolor slits mera än vad våra privata hästar gör!
Ridskolor köper ofta in T märkta hästar bara för att dom oftast är billiga :(

Så jag tycker inte att T märkta hästar ska gå på ridskola, dom blir ju T märkta istället för utdömnda.

Hej!

Jag håller med du.

Jag har själv jobbat på ridskola där vi hade en superfräsch 18-åring, som var triangelmärkt. Jättebra läromästare och trevlig även för de som inte kunde så mycket. Hon blev triangelmärkt av tidigare ägaren pga senskada- ägaren ville inte vänta ut läkningen och trodde inte hästen skulle fungera som "tävlingshäst" längre. Dessutom behövde hon pengar för att köpa ny häst så..

Samtidigt hade ridskolan 3 st 25-28-åringar som var både halta och lytta, men dom fick glatt knata 1-2 lektioner/dag.. Är dom verkligen bättre att ha på ridskola än en en gammal tävlingshäst som ägaren inte orkat vänta på läkningen??

/lavinia, som tycker fler välutbildade hästar behövs på ridskolan- so what om dom är "andrasortering" och inte funkar i sitt gamla liv- många har fortfarande många år kvar.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 171
Senast: Cambrie
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 745
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 375
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar