Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
  • Låst
Ridning Hoppas tråden hamnat rätt ^^'' xD Om ni är som jag, alltså rider dagligen eran häst på sommaren, vad ger ni då hästen för kraftfoder...
Svar
12
· Visningar
3 191
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Har en maxad D-ponny och är ca 173 kilo och väger ca 57 kilo. Väger jag för mycket, jag vet att jag är för lång, men det gör väl inget...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: _jullan_
·
Q
Ridning Jag har precis tittat på den här filmen... http://www.youtube.com/watch?v=0a-aV0Rsxmg jag känner mig väldigt träffad i början när...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: Arviden
·
I
Ridning Jag är en smula orolig för min snart 13-åriga lillasysters ridning. Hon är upplärd av kompisar och har "ridit" i flera par år, det vill...
Svar
17
· Visningar
2 200
Senast: Arviden
·
Ridning Hej, funderar på att så smått börja träna lite akademisk ridning och undrar vilken utrustning man bör ha? Tacksam för svar!:bow:
2
Svar
23
· Visningar
4 652
Senast: noble art
·
  • Låst
Ridning Nu har jag några veckor kvar innan bebisen kommer. Hur började ni? När ni skolade om era hästar? I Höstas så red jag med hjälp av...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Immer
·
Ridning Vilken funktion har knästöden på sadeln? Ingen av de jag ridit för har kommenterat hur knäna ska förhålla sig till dem, och nu undrar...
Svar
8
· Visningar
1 448
Senast: Elina8
·
K
Ridning Jag har en 6-årig valack som jag red in själv när han var 4,5 år. Han har hela tiden i utbildningen varit väldigt positiv och lättlärd...
Svar
6
· Visningar
1 237
Senast: Cut3Leo
·
Ridning Har sett flera tjejer som röker när de rider, tänkte kolla lite vad ni tycker om det. Jag röker men skulle aldrig röka medan jag...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 402
Senast: Lobelia
·
T
Ridning Vi har fastnat och jag vet inte hur vi tar oss vidare. HJÄLP! Vi köpte i jan/feb ett litet russ. Jättesnäll och en helt fantastisk...
Svar
8
· Visningar
1 500
Ridning Jag behöver lite funderingar och råd från AR folket på buke! Jag arbetar på att en dag piaffera med min ponny dam, vi har kommit till...
Svar
7
· Visningar
1 847
Senast: Djurjouren
·
E
Ridning Jag var ute på turridning i förra veckan, och fick en nordsvensk. Nöjd och glad eftersom det alltid varit min dröm att rida nordis...
Svar
7
· Visningar
1 486
Senast: Susan
·
L
Ridning Nu ska herrn bli omskolad till ridhäst! Då lättare dressyr ligger varmt om hjärtat, är det någon som lyckats med sin travare ?? Tips...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
22 576
Senast: Enya
·
Ridning hur skulle ni ställa er till det? hästen är enligt uppgift genomgådd av vet och han är bara stel efter skada enligt vet. (muskelskada)...
Svar
6
· Visningar
1 504
Senast: BeastieBabe
·
J
Ridning Ja , nu är det så att ja e så nervös så ja håller på att göra i byxan.! jag ska iväg och "visa" hur jag rider för en tant. Jag ska...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: jane
·
S
Ridning Hej! Jag är medryttare på en ridtravare. När jag rider så har jag lite svårt med galoppen. Jag brukar fatta den från trav och hon tar...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: jane
·
Ridning Ja, i de olika hästinriktningarna tränar vi och hanterar våra hästar på väldigt olika sätt. Själv är jag en vanlig dressyrryttare...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: Iaraphel
·
R
Ridning Hej! Jag har lite funderingar ang. bett. Har en ponny, import england, Han har varit spänd vid uppsittning tidigare, haft sadeltvång...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Eloise
·
Ridning Ja, nu vet jag inte om det heter mulnätskydd (förmodligen INTE ;)) men det är så man bäst beskriver! Min häst är väldigt känslig för...
Svar
16
· Visningar
2 721
Ridning Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle välja.. En bit från mej finns en tjej som håller kurser och lektioner i Akademisk...
2
Svar
30
· Visningar
3 829
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård