Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning För 3 år sedan praktiserade jag i fem veckor i ett stall där dom håller på med akademisk ridkonst. Jag blev förälskad och har verkligen...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Immer
·
M
Ridning Hej Ägaren till en häst som jag ev ska bli medryttare på undrar vilken nivå jag ligger på i ridningen. Hon vill veta om jag ligger på...
Svar
6
· Visningar
2 315
Senast: sidensvans
·
  • Låst
Ridning Har en fråga som jag behöver få svar på. Har hittat en helt underbar islänning, ca 135 hög och ganska normalbyggd, lite åt det smäckrare...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Jag vill inte i dagsläget ha någon sadel av den akademiska typen till min häst, då jag absolut inte trivdes i den modellen jag provat...
Svar
13
· Visningar
2 221
Senast: noreen
·
E
Ridning Jag har ett varmblod som älskar att hoppa, men han hoppar MER än dubbelt så högt som hindret :crazy: Men jag har ju inte testat än att...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: Eeee
·
G
  • Låst
Ridning Hej, Jag vet inte om detta är rätt ställe för denna fråga, men here we go. Jag kommer bli lite halvt dumpad av min sambo en vecka i...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 621
·
E
Ridning Jag är medryttare på en islandshäst, och jag undrar om det är någon som vet någon bra ridövning? :)
Svar
9
· Visningar
1 567
Senast: --Elin--
·
E
  • Låst
Ridning Hej. Tror ni att det är okej för mig att rida en arab på 155cm i manken, då jag är 172cm lång och väger ca 54kg?
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Everglade
·
Ridning Hej, hoppas att jag postar det här i rätt forum nu, och att ingen skäller ut mig eftersom att det är en kort lite fråga :p men, jag...
Svar
17
· Visningar
1 406
  • Låst
Ridning Nu har väl ingen heller påstått att AR-dressyren (enbart och specifikt) skulle vara bäst för hästen? Snarare att man inom inriktningen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 517
Senast: flashlight
·
J
Ridning okej, jag blir snart galen på min häst.. när man rider på volt och grejer är han jättefin och har inga problem alls! Men när man ska ta...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: giffan
·
Ridning Min häst är verkligen perfekt i nästan alla avseenden. Han är superpositiv i all ridning och hantering, har en väldig vilja att göra...
Svar
9
· Visningar
1 318
Senast: Miloni
·
H
  • Låst
Ridning Har blivit intresserad av AR och försöker läsa så mkt som möjligt om det för att se om det är något för mig eller inte! :) En sak som...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 857
·
H
Ridning Jag har VÄRLDENS mysigaste ponny även om hon är lite speciell. :crazy: Hon är välutbildad inom dressyr och hoppning och är enligt mig en...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Miloni
·
Ridning Jag lovade för alldeles för länge sen att jag skulle inkomma med bilder på min Espaniola med det nya steglöst inställbara framvalvet...
Svar
0
· Visningar
1 053
Senast: elbereth
·
Ridning Hejsan!, Mitt 18-åriga sto, älskar att hoppa,hon hoppar helt ok,men hon blir väääldigt stark på vanligt 3-delat tränsbett, nu undrar...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Verdandi
·
Ridning Jag känner bara att jag måste få skriva av mig lite här, så ni får tyvärr bli offer... :p Jo, varför måste det vara så uppdelat mellan...
2
Svar
28
· Visningar
2 613
Senast: nullo-modo
·
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Remix
·
Ridning Min ponny gapar när han jobbas i form, både vid ridning och i töm. För flera olika ryttare. Han är regelbundet kollad i munnen de...
2
Svar
27
· Visningar
4 499
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar