Sv: AR - HELT prestigelöst?
Tja tynglagen tex - kan du motbevisa den?
Jag tror du blandar ihop saker och ting för biomekanik handlar om fysikens lagar - och lagar är inte samma sak som teorier...
Fysikens lagar är något som finns och reglerar oss alla - de kan studeras och mätas
Och hästens skelett är noga uppmätt så man vet vilken muskel som gör vad och vilken led som påverkar vilken annan och hur - och man vet en himla massa om hästens förutsättningar för att prestera och hålla sig frisk och sund
så det där är bara dribblerier från din sida
Gärna konst hur man vill - men inte om det går ut över en levande varelse
Vad gäller vetenskapen inom biomekaniken på häst så är den inte på något vis allsmäktig, vad jag menar med det är att det mesta som kan bevisas även kan motbevisas - men så är det tyvärr i vetenskapens värld Om du inte håller med mig så kom gärna med en vetenskapligt bevisad teori så ska jag se vad jag kan skaka fram för motbevis.
Tja tynglagen tex - kan du motbevisa den?
Jag tror du blandar ihop saker och ting för biomekanik handlar om fysikens lagar - och lagar är inte samma sak som teorier...
Fysikens lagar är något som finns och reglerar oss alla - de kan studeras och mätas
Och hästens skelett är noga uppmätt så man vet vilken muskel som gör vad och vilken led som påverkar vilken annan och hur - och man vet en himla massa om hästens förutsättningar för att prestera och hålla sig frisk och sund
så det där är bara dribblerier från din sida
Gärna konst hur man vill - men inte om det går ut över en levande varelse