De andra här på forumet känner inte jag och har aldrig sett dem rida eller deras hästar öht. jag skulle inte sätta stång på en häst som inte är färdig för det. Inte heller mina tränare eller de jag träffar på kurser och träningar. Det betyder förstås inte att det inte sker, men det är inget som är vanligt. Det är ungefär samma sak som vilken ryttare som helst som sätter tex ett pelham på hästen fast varken häst eller ryttare klarar av det. Det är fel. Lika fel vilken typ av träning man än´ägnar sig åt. Känner få som rider på blank stång ibland och de är goda ryttare och hästarna har kommit långt i utbildningen.
Man låter inte bara tränaren se en träna utan även andra tränare, domare och tävlingsyttare. Då får man en bred bedömning. (tycker jag)
Det gälller väl för alla att hitta sitt eget sätt att få feedback på. (om man vill ha det förstås)
Jag vet att du anser och säger det, och faktum kvarstår att det jag sett betecknar jag som oerhört typiskt för AR, och att många användare här på forumet som kallar sig AR ryttare, illustrerar exakt detta. Om sen du och Immer mfl inte rider så , så illustrerar det likväl ngt helt annat här på forumet bland många andra användare, och många IRL vad jag sett av AR och AR tränare. Men som sagt, du har din bild och jag har min, och jag tror inte ngn av oss kommer att kunna fastställa att den andres bild är den felaktiga och den andres den rätta : ) Men du kan fortfarande inte frånta mig att jag har en helt annan bild än du, grundad i konkreta fakta jag sett. Enligt dina beskrivningar är du den mest ovanliga AR ryttare jag ngnsin stött på typ, när du hävdar att det inte finns ngra skillnader, att det som nämns här är a-typiskt etc etc. Men måste det vara en så stor grej att folk har en bild av en viss gren, om det ändå inte stämmer in på dig själv? Det är ju samma som att folk har åsikter om ridtravare, och ridtravar ryttarna i all oändlighet känner behov av att hävda motsatsen. Det finns liksom ingen lösning som jag ser det, utan man får väl syssla med det man själv tror på och låta det övriga bero liksom.
KL
jag fortsätter säga att jag tycker tråden spårat ur och tagit absurda proportioner då den är i en gren specifik tråd, och diskuterar allmän god form. För mig blir det läktarridning på mkt hög nivå när bilder på hästar som inte går ett LB program i dressyr, framhålls som skolboks exempel jmf med grenen som diskuteras trots att det hävas att den absolut inte diskuteras : )