Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Hej jag har en medryttarhäst som det har gått jättebra med fram tills nyligen. Han är en nordsvensk och ganska ung. Jättesnäll i...
2
Svar
20
· Visningar
2 347
Senast: sanio
·
C
Ridning Nu blev jag så nyfiken, förvånad och fundersam. Såg en person rida förbi. Hon eller han Travade några meter, gjorde halt. Travade igen...
Svar
3
· Visningar
1 223
Senast: Candykills
·
M
Ridning Prestationsångest är väl något vi alla känt av någon gång va? Den där önskan om att vara bäst och effekten av önskan som leder till...
Svar
14
· Visningar
1 902
Senast: Anna37
·
A
Ridning Jag har en kallblodstravare på prov i 2 månader. Fick med sadeln och lite annat. Saken är den att sadeln inte passar på hästen. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: arna
·
D
Ridning hej! jag har ett halvblod på 16 år som man inte kan rida med vanligt bett på, han blir jätteorolig i munnen ,men när jag sätter på...
Svar
8
· Visningar
3 011
Senast: devil_flickan
·
Ridning Sortera följande i kronologisk ordning som du tycker de ska användas under utbildning av "häst", "ryttare", "häst och ryttare" (alltså...
Svar
3
· Visningar
1 306
Ridning Kort och gott: Finns det några bra tips och övningar för en häst som har en väldigt stor trav med mycket schwung i, som gör att det blir...
Svar
3
· Visningar
958
Ridning Jag har inte ridit på stång & kapson på snart 1½ år, vi har använt antingen tränsbett eller pelhambett. Nu ska vi fotograferas för en...
Svar
5
· Visningar
1 462
Senast: svea
·
Ridning Gaaaah, jag sitter och letar efter ett nytt huvudlag till min svarta kallblodstravare med mycket man och pannlugg. Jag har en ST...
Svar
14
· Visningar
1 487
Senast: Kookaburra
·
P
Ridning Ja, håller nu på med operation "övertala föräldrar att köpa häst" och det går framåt!:D Men nu så undrar dom vad det kostar att ha häst...
2
Svar
28
· Visningar
2 679
Senast: Bison
·
P
Ridning Ja, jag letar nu efter en halv foderhäst ev. delägare till en häst, men får knappt något resultat alls på hemsidor med annonser. Hur...
Svar
15
· Visningar
1 467
Senast: ponnybarn
·
S
Ridning Hej! Jag har ett halvblod som jag rider på helt vanligt 2 delat bett men hon blir väldigt tung och stark på det framför allt i...
Svar
14
· Visningar
2 098
Ridning Jag har ett Lettiskt halvblodssto på 8 år. Jag har bara haft henne i ett år. I början var hon helt ihopsjunken och hade inga muskler och...
2
Svar
22
· Visningar
9 902
I
Ridning Hej Hur gör man för att lägga i en högre växel, till mellantrav eller ökad trav? Vilka hjälper ges?
Svar
7
· Visningar
1 795
Senast: MinAthos
·
Ridning Jo, nu är det så här, att på ridskolan där min lillebror rider så finns det ett flertal ridskolehästar som har pessoabett, de flesta i...
Svar
8
· Visningar
1 585
Senast: Brun
·
Ridning Hej! Jag har en häst som jag rider några ggr i veckan, jag tränar både dressyr, hoppning och rider ut, resten av tiden går hon på...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: Melrose
·
S
Ridning Suck. Just nu kommer jag och min häst inte alls överrens – känner att jag måste be om råd innan jag blir tokig. Innan jag kommer till...
Svar
8
· Visningar
1 569
Senast: Schuldig
·
J
Ridning Hej! måste bara skriva av mej här och hoppas verkligen någon kan hjälpa mej!:cry: jag har en c-ponny (sto) som är 10 år iår.. super...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 974
Senast: jessicajosefsson
·
T
Ridning Hej! HOPPAS verkligen att någon orkar läsa! jag har ett problem, jag har hållit på med hästar och ridning från att jag var väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Toviie
·
C
Ridning Heej alla Buk.are :) Jag är medryttare på en varmblodsvallack som är 12 år. Han har startat trav man varit ridhäst dom senaste 8 åren...
Svar
16
· Visningar
2 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar