P
Pruffen
Sv: stort behov av hjälp nu!! :'((
försök komma med i ponnyakuten!
försök komma med i ponnyakuten!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att du kanske borde söka till ponnyakuten! Detta låter inte som det är något du ska klara ut själv! En ponny på ridksolan som jag tävlade aktivt håller på så, men jag har precis slutat rida henne och tävla henne. För jag kommer ingen vart med det, får typ inte säka till ponnyakuten. Jag tycker du ska söka till PA för där får du professionell hjälp! Ger dig all lycka i välrden för att du ska få slut på detta!Hej!
måste bara skriva av mej här och hoppas verkligen någon kan hjälpa mej!
jag har en c-ponny (sto) som är 10 år iår.. super gullig på marken och kelar och myser i hagen! och när jag rider med andra är hon super lugn och gör allt man ber om.. det måste inte vara en häst man rider med .. kan vara människa som går bredvid!
MEN.. när man rider själv så stegrar hon,. inte jämt men nu den senaste tiden har det vart katastrof rent ut sagt
kan gå jätte fint men så helt plötsligt stannar hon och reser sig... och då menar jag inte lätta.. utan hon stegrar sig så hon nästan går över..
hon backar och krånglar.. sen har ja testat massa olika tips.. slå med spö mellan öronen.. (har hjälpt någon gång men inte permanent) , försökt snurra runt henne så hon inte kan stegra.. men då får hon panik och slänger sig ändå.. osv,. testat hoppa av.. leda lite sen hoppa upp.. händer samma sak igen!
och sen red jag ut idag.. hon hörde sin hagkompis gnegga liiite tyst.. när vi var ute och red.. men hon gick framot och va duktig.. men sen så tog det stopp.. hon stegrade sig ,., slängde sig och ner i diken.. ville skena iväg (nåt hon inte brukar göra) men sen stegrade hon sen bockade direkt när hon landade (det har hon ALDRIG gjort) och vi höll på skit länge..
och vi har snackat med veterinär ifall det skulle vart hon har ont.. men de har hon inte..
oftast har de slutat att jag fått hoppa av och tårarna har kommit för man e så besviken!:.
snälla har någon något tips??
och jag skulle inte tänka mej oh sälja henne då jag bara älskar henne
så hjälp!!
tack för svar!
kram
Det vanliga med unghästar är att om det börjar bli problem, backa ett eller två steg i utvecklingstrappan. Det har kanske gått lite för fort för hästen, eller den har växtvärk, eller byter tänder, eller fullt med hormoner i huvudet, eller vad som helst som kan vara svårt för oss att veta och förstå.
Befäst inte det här problemet genom att börja ta till starkare tvångsmedel att få ner hästen, utan ta chansen att lyssna på vad den säger! Då får du en tacksam häst!