V
vickis
Sv: Röker medan man rider? Vad tycker ni om det?
Herregud... Hur många försöker inte att undvika/få bort ovanor när deras hästar har det? ´Kom igen, ingen vill ha en häst som kanske sticker på precis samma ställe när man rider ut! VARFÖR?? För att det är farligt, det är också rökning!!! Och om du nu tänker skada ditt djur behöver du ju inte skada alla andra djur och människor RUNT OM KRING Om jag hade kännt lukten av någon som rökt i stallet/runt om kring hade jag sagt till, men som sakt, det är ditt liv och din häst som kan förstöras av rökning
KL
Jag har rökt många gånger när jag har vart ute och ridit. Tycker inte att det är en big deal alls faktiskt. Aska bränner inte hål på någonting eftersom aska inte glöder eller brinner, och skulle hästen få aska på sig så skulle den väll på sin höjd bli lite skitig.
Sen att hästen får i sig rök, det vette fan. Hur mycket kan det vara när man faktiskt sitter uppe på hästen? Då är det nog som sagt värre att gå med en hund och röka (vilket jag också har gjort, hur många gånger som helst).
Sen ang, det här med att sätta eld på saker med en cigg, visst, osläckta fimpar kan orsaka bränder, men det är ju till allra största delen inomhus, om dom får ligga och pyra. Skulle du tappa en cigg på en häst när du rider så skulle den förmodligen bara studsa av, jag tror inte att chansen är så stor att den skulle ligga kvar och pyra nånstans och att du inte skulle se detta och ta bort den.
Sen undrar jag hur många av er som faktiskt tror på myten att en ciggarettfimp kan antända bensin?
Herregud... Hur många försöker inte att undvika/få bort ovanor när deras hästar har det? ´Kom igen, ingen vill ha en häst som kanske sticker på precis samma ställe när man rider ut! VARFÖR?? För att det är farligt, det är också rökning!!! Och om du nu tänker skada ditt djur behöver du ju inte skada alla andra djur och människor RUNT OM KRING Om jag hade kännt lukten av någon som rökt i stallet/runt om kring hade jag sagt till, men som sakt, det är ditt liv och din häst som kan förstöras av rökning