utbilda ridtravare

Sv: utbilda ridtravare

Men om din häst som du säger blir väldigt tung och kör ned huvudet, då går han inte i form, då är han ju framtung och går på bogarna.

Nej, han går inte på bogarna. Menade inte på det viset. Finns hästar som går i form men som blir lite tunga ändå ju.
Så tung blir han inte att han går på bogarna.. Då har du missförstått mej

Antagligen blir han tung för att han inte orkar bära upp sig och har taskig balans = inget arbete genom kroppen alltså inte i en ärlig form.
Låt inte hästen hänga sig ihanden för då lär den sig gå med ditt stöd och inte bära upp sig själv.

Nej, han går inte på bogarna. Menade inte på det viset. Finns hästar som går i form men som blir lite tunga ändå ju.
Så tung blir han inte att han går på bogarna.. Då har du missförstått mej

Visst, hästarna går i EN form. Men inte i RÄTT form då. Är hästen tung är det du som bär hästen. En häst i rätt form bär sig själv.

Ja, om du är villig att ta emot hjälp, anlita tränare, har ett öppet sinne och en stor dos tålamod så ser jag inte något problem.

Det man får tänka på är att de är smått "handikappade" och har det inte alls lika lätt för sig som en häst som rent är avlad för att vara ridhäst, till kroppen sett.

Sen som ridtravarägare skulle jag inte rekomendera en fd travhäst till någon som absolut tänker satsa på tävling. Det får ta sin tid det kommer att ta helt enkelt och det måste få gå i deras takt då de är väldigt känsliga individer oftast som försöker mer än de klarar av =)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 732
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 377
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 029
Senast: Fibusen
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 013
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar