tävlar ni era ridtravar?

Sv: tävlar ni era ridtravar?

LisaY förlåt att jag inte svarat dig förän nu. har inte tittat i denna tråden. Distans är att man rider i naturen på en snitslad bana. Tävlingsklassenrna går från 50km till 160km. Men det finns även prövapå på 20-30km och cleraund på 40-50km. Igentligen går distans ut på i tävlingsklasserna att komma först i mål är den som vinner, men hästen måste vara pigg och fräich i mål för man gör flera vetärinär besiktningar under en tävling om hästen inte går i genom så blir man utesluten och inte får fortsätta att tävla. Om du är intresserad så kan du pma mig. Jag bor endast 8 mil från Jpkg. /Jonna

Absolut ingen här som säger att sin häst går LA och diverse har kunnat visa upp det. ;) Tyvärr.. undra vrf. ;)

Vet du, jag öppna youtube och sökte på travare och la...
Här är Några Resultat:

http://www.youtube.com/watch?v=5AV-qvEvW6k
http://www.youtube.com/watch?v=5gnOaHZe5Sk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vBWYaNs2lJ4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=AvZTx-HjalQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=H8adiXLd83o&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YLrc7fpWhw4&feature=related

Så, nu har du några filmer att titta på med olika fina travare som hoppar banor och går program... :)

Ni är jätteduktiga tycker jag, och din häst är så fin! Har du ingen film när du tävlar i dressyr med? Bara sett hoppfilmerna. :laugh:

Åh, tack :o:bow:
har tyvärr ingen dressyrfilm. Hoppning har vi åkt på lite nu och då sen i höstas, men dressyr finns mycket färre tillfällen till tyvärr :(
Sist var väl i höstas nån gång...och då filmade min lilla hästskötare medan hon (antar jag) hoppade jämfota...filmen var så skakig att man blev sjösjuk av några sekunder bara :rofl:

Du har missuppfattat mig lite. Jag menar att de som skrivit här och i andra trådar att deras travare går LA kan INTE bevisa det. Därmed absolut inte sagt att travare inte kan gå LA, det borde vilken häst som helst kunna med rätt träning. :p Har mycket väl sett många travare gå LA på bla. youtube..

Du har missuppfattat mig lite. Jag menar att de som skrivit här och i andra trådar att deras travare går LA kan INTE bevisa det. Därmed absolut inte sagt att travare inte kan gå LA, det borde vilken häst som helst kunna med rätt träning. :p Har mycket väl sett många travare gå LA på bla. youtube..

Du menar att man måste bevisa det med film för att bli trodd?
Varför är det så? :confused:
Funkar det så irl oxå? Man måste ha en film i mobilen med sig för att visa upp?

Postar du ett film bevis till alla dina påståenden eller är det bara något du kräver av andra?

Du har ju sett fina travare gå LA, varför skulle inte de användare på buke som säger sig ha travare på den nivån, faktiskt vara på den nivån, det verkar ju inte vara en för svår nivå eftersom det finns flera filmer på flera olika hästar... utan det verkar ganska troligt att en travare har kapacitet för LA..

Känns bara som du tramsar med hoppet att få sätt dit någon och få racka ner.. :(

Jättebra filmer :)

Dock så håller jag med josefinefreed.
Det jag var ute var dressyr och inte hoppning, flertalet travisar jag vet går
110 och 120 banor. Jag var intresserad av LA dressyr travisar :p

Jättebra filmer :)

Dock så håller jag med josefinefreed.
Det jag var ute var dressyr och inte hoppning, flertalet travisar jag vet går
110 och 120 banor. Jag var intresserad av LA dressyr travisar :p

Jaha, det var väl några filmer på det oxå.. men annars kan du väl söka själv?

Jaha, det var väl några filmer på det oxå.. men annars kan du väl söka själv?

Ja de brukar jag göra, förstår inte din ton. Är de någon som hoppat på dig??
Jag vill inte ha bevis men jag vill se, har hört tillräckligt många skryta om sina LA dressyr travisar som dom vinner allt med. När man sen ska få underverket visar de sig vara en travis utan vare sig muskler eller annat som rids på pessoa och racar runt i något som ska likna trav.

Tror de är samma för de flesta som gärna vill se filmer med underverket, jag har sett ett fåtal travare vara ridna i en korrekt form och ha en bärighet att ens klara av en kort galopp.

Den här hittade jag när ja sökte och det ser ut att vara en trevlig häst, men jag har aldrig ifrågasatt någon utan vill som sagt bara få se dom duktiga travisarna, för konstigt nog syns dom nästan aldrig ;)

http://www.youtube.com/watch?v=5gnOaHZe5Sk&feature=related

Tycker bara det är sjukt pinsamt när folk lever i en drömvärld. Därför hade det varit väldigt kul att se när folk säger att deras travare går LA bl.a, fast vissa inte ens kan arbeta i en korrekt form. DÄRFÖR vill jag ha bevis på vissa.

Och vem är du "humelibumlan" och bara komma och antaga vad jag vill med mina "bevis"? Jag lovar att du aldrig hade varit ens i närheten av sådär "kaxig" irl. Men sitt där bakom dit dataskärm och dina antaganden och verka bättre än andra. Du kommer säkert jättelångt med det. :)

Åh gud vad irriterad man kan bli. Satans bukare alltså :p Pinsamt.

Förlåt om mina frågor gör dig irriterad, det var inte alls meningen men jag håller med dig om att det är pinsamt att du inte kan svara på frågor när du befinner dig på ett forum....

Har du nån film på hur du ser ut när du är irriterad?

Tycker bara det är sjukt pinsamt när folk lever i en drömvärld. Därför hade det varit väldigt kul att se när folk säger att deras travare går LA bl.a, fast vissa inte ens kan arbeta i en korrekt form. DÄRFÖR vill jag ha bevis på vissa.

Och vem är du "humelibumlan" och bara komma och antaga vad jag vill med mina "bevis"? Jag lovar att du aldrig hade varit ens i närheten av sådär "kaxig" irl. Men sitt där bakom dit dataskärm och dina antaganden och verka bättre än andra. Du kommer säkert jättelångt med det. :)

Jag lovar att jag är kaxigare irl, där blir man inte bannad ;):p
Jag är inte särkillt hemlig på buke, har både filmer och bilder och massor skrivet... så vem jag är, vad jag gör, vad jag har osv, är lätters att ta reda på för dig :)
Och jag har ingen aning om varför du tycker jag är bättre än dig?:confused:

Vad du vill med dina bevis skriver du ju ovan och exakt vad jag förutsatte och antog, du hoppas få sätta dit något och få trampa ner på andra, kanske mår du bättre av det själv.
Vad gör det dig om folk lever i bubblor eller verklighet?

Näe det var säkert inte meningen. Anledningen till att jag inte svarar på dina frågor är att jag hör på ditt inlägg vilken nivå du ligger på och vad du vill med ditt inlägg. Utifrån många av dina inlägg i flertalet trådar tycker jag du verkar en otroligt sarkastisk och ironisk person med meningen att trycka ner på andra. DÄRFÖR tycker inte jag att dina frågor är värd att svara på.

Jag tkr alltför många säger att deras travare kan si och så, och så kan dom som sagt inte ens gå i korrekt form. Därför hade det varit KUL att se. Jag tycker att det är kul att vissa tagit sina travare till en LA-nivå, jag gläds för deras skull. Men att sitta och säga att ens travare går LA när den inte gör det är för mig bara pinsamt.

Otroligt moget, otroligt. Skrattretande. Får man fråga hur gammal du är?

Jag vill inte trampa ner på andra?? Förstår bara inte vrf vissa lever i en drömvärld, och sen inte kan bevisa vad dom påstår.

Är det dålig ton att föreslå att du söker själv, när du berättar att mina sökningar inte gav det resultat du önskat? :confused:

Men du kanske kan svara på frågorna jag ställde?

Krävs filmbevis även irl?
Krävs det oavsett vad det handlar om?
Oavsett ras och diceplin?

Visar du film som bevisar alla din påståenden?

Att man tycker det är kul att se filmer på fina hästar är ju en sak, men att ha tonen att kan folk inte bevisa det de säger så ljuger de, det är ju bara vidrigt och nedsättande!

Jag tkr alltför många säger att deras travare kan si och så, och så kan dom som sagt inte ens gå i korrekt form. Därför hade det varit KUL att se. Jag tycker att det är kul att vissa tagit sina travare till en LA-nivå, jag gläds för deras skull. Men att sitta och säga att ens travare går LA när den inte gör det är för mig bara pinsamt.

:bow::bow:

Jag vill oxå se för jag tycker de är kul när folk har lyckats med sina travisar :D

Näe det var säkert inte meningen. Anledningen till att jag inte svarar på dina frågor är att jag hör på ditt inlägg vilken nivå du ligger på och vad du vill med ditt inlägg. Utifrån många av dina inlägg i flertalet trådar tycker jag du verkar en otroligt sarkastisk och ironisk person med meningen att trycka ner på andra. DÄRFÖR tycker inte jag att dina frågor är värd att svara på.

Otroligt moget, otroligt. Skrattretande. Får man fråga hur gammal du är?

Jag ligger just ovanför din nivå antar jag, eftersom du fortsätter skriva att du gärna trycker till folk du tycker är pinsamma..

Men det är ju trevligt att du trots vad du tycker, faktiskt svarar på mina frågor, trots att du säger att de inte är värda att besvaras.

Grejjen är väl att du kräver bevis, annars förutsätter du lögn och dikt...
Jag undrar fortfarande då om det gäller allt, du vill ha bevis innan du tror och du visar själv bevis för att andra ska tro?
Eller bara just när det gäller travare och för att du ska slippa tycka det är så pinsamt...

Hur gammal jag är? Hur ska jag bevisa det? Scanna in mitt körkort?

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 166
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 333
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
9 069
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar