Sv: tävlar ni era ridtravar?
Jag har en vbl valack som jag köpte som 10 åring, med min förhoppning om att tävla i hoppning, men jag som då var 15 år tyckte att hoppning var roligast och dressyren bara var nödvändigt ont...
Gick ganska bra, flera placeringar upp till 110 m men över det blev banorna även tekniskt svårare och han stimmade bara upp sig, då började jag inse att dressyr arbetet blivit lidande....
Tog paus från tävlandet när jag började gymnasiet och satsade på dressyr och märkte att det var ganska kul! Tävlade två säsonger upp till LB1, med placeringar, men det varierade väldigt vilken domare som dömde : (
Har filmat nästan varje tävling och gått igenom med min tränare och kommit fram till att procenten skillde från ca 56 % till den bästa 74 %!
Eftersom man efter ett tag kom på vilka domare som dömde ritten (tyvärr inte många) och inte rasen blev jag tillsist trött på att tävla, så vi lade tävlingskarriärren på hyllan, och nu har herren hunnit bli 25 år och jag har en mycket trevlig och välriden kompis! Lycka till med era travare både på och utanför tävlingsbanorna och kom ihåg när allt känns tungt så har du iaf en underbar vän!