Ridtravardagarna 2010!

Sv: Ridtravardagarna 2010!

trevliga sammankomster, däremot tycker jag valet av helg är uruselt, samma helg som elitloppet. vi kommer åka på olika håll, jag till valla och min flickvän kommer åka till strängnäs, dressyren lär det väl bli iaf, därutöver vet jag inte.. synd att det inte låg en helg före/efter.

Sv: Ridtravardagarna 2010!

kl

Jag funderar på att ställa upp i dressyren på ridtravardagarna. Det blir isåfall första gången för mig. Läste att det mer är som en klubbtävling, är det nån som vet om det är tävlingskläder som gäller eller om folk är lite "slappare" med det på denna tävling? Har som sagt ingen erfarenhet av detta sedan tidigare och tänkte isåfall bli medlem på plats, så kan inte läsa TR :)

Nu orkar jag inte läsa igenom ridtravarförbundets egna TR, men jag är 99% säker på att man inte måste vara klädd som på en vanlig dressyrtävling, dvs med kavaj och så. Eftersom många som har ridtravare inte tävlar eller har tävlat innan tror jag inte dom har samma krav som svenska ridsportförbundet angående klädsel.
Jag var själv med på ridtravardagarna förra året och jag deltog i dressyren iklädd en vanlig tunn långarmad tröja (det var 30 grader i solen), vilket många fler också gjorde.
Men jag är nästan helt säker på att man får lov att klä sig nästan hur man vill, men ja sen är det är ju alltid roligare att komma till en tävling lite snyggare än vanligt :p

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 478
Senast: MayGrace
·
Tävling Hallå, Jag har fått för mig att börja tävla och hoppas snart ha mitt gröna kort. Sitter och läser TR och jag funderar på hur vissa...
Svar
6
· Visningar
2 559
Senast: mamman
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 257
Senast: Nielaa
·
Fälttävlan Provar igen, eftersom jag är mer är lovligt förvirrad, och skrev fel i förra tråden, jag undrar alltså om boenden i Kinda, inte Gärds...
Svar
0
· Visningar
1 429
Senast: Cillie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama