Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning pratar folk inte me sina tränare? trodde de va lite av poängen me dehär ridstilarna eller va man ska kalla de, att man tänkte o...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: tant agda
·
B
Träning Är nyfiken på vad ni här på Buke har lärt er angående om man ska stå i stigbyglarna vid klättring i backar. Har själv lärt mig att man...
2
Svar
23
· Visningar
2 593
Senast: mathil
·
Träning Har haft en liten fundering - och som vanligt när ttl funderar så finns det antagligen ingen som kan svara. Men jag skriver ändå...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Yrja
·
S
Träning Har ett engelskt fullblod som jag bara har haft i 2 veckor. När hon står inne i sin box så står hon ofta och nickar kraftigt med huvudet...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: Kivina
·
Träning Om eran häst sparkat er?? Var ute och gick förra helgen, med mitt 3åriga sto...Allt gick SUPER! Orädd och snäll...jag och min sambo...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 100
Senast: Zandrah
·
Ridning http://www.saintvaulry.com/allege.htm :) mvh/T_B
2 3
Svar
57
· Visningar
4 439
N
Träning ...Hur motionerar ni era hästar? och hur gamla är dom? Är det något ni INTE gör pga ålder?
2 3
Svar
43
· Visningar
2 966
Senast: Egonson
·
Träning Hörde när jag var liten att man helst inte skall rida hästen samma dag som den blev skodd, stämmer det? Min foderhäst skall skos på...
2
Svar
28
· Visningar
12 007
Senast: Pansi
·
S
Träning Har läst det massor med gånger i annonser och dylikt, hur fasiken kan man skriva något sådan?? HÄSTEN kan ju aldrig bli NH-tränad...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 344
Senast: boella
·
T
Träning Vad är din syn på just företeelsen "svinga rep" som för övrigt tycks ha gett upphovet till skällsordet "repviftare" för dem som utövar...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: 3Gringos
·
Träning Hur stor skillnad är det eg på att ha en unghäst och en äldre häst? Tidsmässigt alltså. Hur mycket mer tid kräver en unghäst? (3-4 år...
Svar
16
· Visningar
2 191
Senast: szanna
·
Träning jag var ute och gick med "min" nya häst. en hyfsat bufflig och otränad (åtminstone när det kommer till ledarbiten :D ) kallboldsvalack...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Cilla
·
Träning Har nån nåt bra tips på såna? Har dock ingenstans att jobba hästen lös. Hagen är lervälling och vill inte släppa honom helt utan staket.
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: Mirre
·
Träning Jag ser många här i närheten som sitter och rider sin häst i form i alla 3 gångarter väldigt ofta. Jag själv brukar jobba hästen lite...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 596
Senast: MizzBellie
·
Träning ...för en häst med hovbensrotation?????+ Mår den isåfall bättre av att bli tiangelmärkt och gå och vara fölsto resten av sitt liv...
Svar
8
· Visningar
854
Träning Min nordis har fått för sig att han inte ska ha nåt på huvudet. Vare sig det är träns eller grimma. Och jag kan inte begripa varför...
Svar
4
· Visningar
1 255
Senast: Mirre
·
T
Träning När jag gick till affären med mina barn idag fick jag en så härlig bild av vad ledarskap handlar om. Min yngste son sprang framför...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Yrja
·
Träning Stod i stallgången med en häst (ej min),och höll den i grimman medan min kompis tvättade ett sår den fått på bakbenet (fanns inga...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 296
Senast: Nelle
·
Ridning Har en lite överambitiös häst som ofta försöker mer än man ber den om. Inte alltid på rätt sätt, men poängen är att för att avreagera...
2
Svar
31
· Visningar
2 469
Senast: Hallarby
·
Svar
21
· Visningar
3 267
Senast: Tussemaja