Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har ganska nyligen blivit intresserad av det här med barockridning. Men ju mer jag läser så tycker jag att barockridningen börja...
2
Svar
36
· Visningar
2 902
Senast: prinzen
·
Ridning Jag ska ner till München några dagar/någon v och tänkte höra med er om ni vet någon bra ridanläggning i trakterna man får besöka...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: tuaphua
·
S
Träning Jag gör nu någonting som jag för tio år sedan tyckte var dumt att göra. Jag rider nämligen bara 20-30 min en gång per vecka. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 446
Senast: solbacka1
·
H
Ridning Vad är skillnaderna? :confused:
2
Svar
28
· Visningar
4 511
Senast: Lena_B
·
Träning Hej. Konstigt problem kanske, men jag kan inte ta kort på min nya häst, hon är jätterädd för blixten. Försökte först i hagen, hon blev...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Wyall
·
Träning Min stora häst behöver komma ut på promenad! Hon ser så bedrövad ut varje gång som stalltjejerna bara tar med valacken ut, men eftersom...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: pannkakssmet
·
Träning Så nu har jag fått mig ett litet problem med åringen :( Förra vintern upptäckte jag att hon gärna bajsade i sin foderkrubba. Så jag...
Svar
18
· Visningar
1 176
Senast: angelaL
·
Träning ..talas det ju mycket om... Men om man rider på en rak grusväg ute i skogen tex, vilken är ytter och inner sida då? Bara en tanke som...
2
Svar
20
· Visningar
2 960
Senast: keramin
·
Träning Skulle gärna vilja ha någon att bolla lite med som också vill rida och hantera hästar efter hans filosofi :) Om någon har någon bra...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 476
Senast: knasan
·
B
Träning Har ett tinkersto importerad från Irland som är tio år och jag har ägt henne dom sista två. Har mestadels ridit henne men har börjat...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: Backen
·
S
Ridning Leva på \"tränandet\"? Finns det någon tränare inom den Akademiska Ridkonsten som endast lever på det? Förutom Bent då... De jag vet...
Svar
18
· Visningar
1 569
Senast: hallonkakan
·
Träning Skriver för en stallkompis del, hon undrar om det finns nån bra film att få tag på om NH på svenska? Att det finns massor på Engelska...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Mirre
·
S
Träning Nån som har positiva erfarenheter utav något som Monty Roberts står för? Jag läste boken för ett tag sen, och tyckte väl att det var...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: vovicockokanon
·
Ridning Hej! Tänkte bara höra om det var nån som var på det där seminariet som Sara S drog ihop nere i Skåne med flera olika hästmänniskor...
Svar
8
· Visningar
1 380
Senast: Novelette
·
H
Ridning Hur ser en sluta resp en öppna ut från hästryggen i förhållande till en skänkelvikning? Hur vet jag om jag gör rätt.. Om jag nu inte har...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: CillaW
·
B
Träning En av våra ponnyer har fått ett helt förändrat lynne. Jag funderar på vad anledningen kan vara. När den kom till oss i vårt lilla stall...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Veronika
·
T
Träning undrar om det är någon som har bra tips på hur man får en häst att sluta krubbita. det finns en häst i vårt stall som krubbiter jämt och...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Sweet
·
H
Träning Har jag fått det om bakfoten? Jag försöker backa min häst genom att försiktigt svänga repet fram och tillbaka "gunga" men jag måste...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: Tee Showah
·
M
Träning Jag har under de år jag ridit varit en bortskämd ridskole elev, med varmt ridhus :) Nu rider jag ju 2 ggr/vecka på privat häst och...
2
Svar
20
· Visningar
3 248
Senast: Chivita
·
J
Träning Hej!..jag ska kanske bli medryttare på en häst..Är det jobbigt att vara medryttare på en häst..jag ska i så fall bara vara där 2-3...
2
Svar
27
· Visningar
6 192
Senast: Morotsbiten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar