Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har jag förstått denna text rätt??? (texten är från en sida från portugal)... Menar de att vissa kapson har vassa tänder på insidan (för...
Svar
16
· Visningar
1 845
Senast: Elisabethh
·
Träning Min lite aggressiva häst börjar jag bli less på nu, sen många klagat på att han gör si, han gör så. Själv brukar jag inte se det som...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Totola
·
A
Träning Vad ska jag ta hjälp av för specifika övningar (både uppsuttet och mark) för att på ett bra och lätt sätt (för hästen) lära vblstoet jag...
Svar
19
· Visningar
2 327
Senast: barajag...
·
Träning Hej Har någon nån idé vad jag ska göra med min häst som är så pigg och framåt att jag snart inte orkar med det. Det är en fd travare...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: twinstar
·
Träning Lösdrift? Går det att ha en häst på lösdrift året om som man rider och tränar? Vilka erfaenheter har ni av det?
Svar
8
· Visningar
899
Senast: Mynta2
·
D
Träning Jag har kikat på ett stall där det var kakel i boxarna. Vad anses? (kanske fel tråd)
Svar
10
· Visningar
1 219
Senast: Donna
·
Träning För er som kommer ihåg mina tidigare trådar pom mitt hannoveraner sto som jag först trodde bara trilskades och sedan visade det sig att...
Svar
3
· Visningar
948
P
Träning Ja hon lyfter så snällt i hagen när jag kratsar och knackar. Står länge stilla och är för övriga ett harmoniskt föl. Men när nu min...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Lupin
·
Ridning ...brukar ni hoppa på den oxå. Nu pratar jag inte om några höga höjder utan bomarbete + max 70 cm höjder. Funkar det tro??
Svar
3
· Visningar
942
·
Träning jag har läst mer och mer om NH, och jag är SÅ intresserad! jag vill verkligen lära mej, men jag vet inte vart jag ska börja! har suttit...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Priscilla
·
M
Träning Vad är det för skillnad på Natural Horsemanship och Hästhantering :confused: Monke :idea:
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: Morotsbiten
·
P
Träning hej jag saknar att sköta om hästar och pyssla med och inte bara rida på ridskola man tappar väldigt mycket teori och praktik när man...
Svar
4
· Visningar
1 311
·
Ridning ...när man börjar med markarbetet? Nu menar jag små korta pass som inte är på dödligt allvar utan med ganska mycket lek i ändå.
Svar
7
· Visningar
834
Senast: evis
·
Träning Jag undrar helt enkelt om någon har något tips på hur man kan få in en häst som absolut inte vill gå på transporten utan att använda...
2
Svar
36
· Visningar
2 247
Senast: cia96
·
M
Träning Vilken tävlingsgren tycker ni är den naturligaste för hästen? och då menar jag inte att trav är naturligast för travhästen och dressyr...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 903
Senast: Hera
·
Träning Hej. Har läst en del trådar om detta men de flesta tyckte jag inte stämde riktigt med mitt problem så jag provar här om någon kan ge mig...
Svar
8
· Visningar
1 009
L
Träning Har en valack som har lite problem med att stå still. När vi är ute och rider och ska stanna och stå still så börjar han dansa omkring...
2
Svar
22
· Visningar
1 938
Senast: emindy
·
N
Träning någon som har tidigare erfarenhet av detta... mamman är lättlastad och fölet är 3 månader då dem ska flyttas... har man...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: nettanbabe
·
Träning Det är en idé som jag gått och funderat länge på, ett antal år. Nu tycker jag att det börjat ploppa upp liknande förslag och tankegångar...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 017
Senast: milkyway
·
N
Träning har ett föl (7 månader) och en 21 årig valack nu ska jag till helgen och få en en 5 årig valack jätte snäll är han iaf och...
Svar
7
· Visningar
1 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka