Sv: Hästkörkort
JAg vill inte gå på några föreläsningar, då ska man ta reda på när dom är, sen måste man betala, sen måste man anmäla sig, sen måste man göra något form av test.
Jag tog grönt kort för inte alldeles för länge sedan, det var totallt värdelöst(kursledaren kunde ändå inte svara på dom frågorna jag hade och resten kunde jag innan), men likväl måste man sitta på några kurs pass, se någon värdelös film, och betala en avgift.
Alla små avgifter blir tillsammans stora.
Det kvittar om det är mina eller hästens papper, jag måste ha dom.
Just nu tävlar jag inte, det blir för dyrt. Då måste jag gå med i en klubb, sedan betala licensen, sedan betala tävlingsavgift, när man inte heller vet om man blir bortlottad kan det bli välldigt dyrt per start. (sen måste jag betala transport hyra).
För att få licensen måste jag åka till min gamla klubb(på kontorstid...) och be dom skriva på ett papper, sen måste jag åka till min nya klubb(dit det inte år att åka kommunalt) och fylla i licens blanketter, skicka in dom och sen få en licens.
Pass har jag inte heller skaffat(oreggat halvblod=dyrt) måste fixa med det men just nu har jag ingen ekonomisk möjlighet, känns som att vaccinationerna måste gå före. (har en ekonomisbackupp som enbart är till för akuta saker, tex vetrinär)
Jag vill inte ha några fler papper som trasslar till, inte en till byrokrati regel. Det är den delen av hästägandet jag hatar.
Man kan inte relglera allt med hjälp av lagar och bestämmelser.
(sen känns det ganska fånigt, jag har tävlat SM i brukskörning, men likväl fick jag inte starta en LC
)