Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jeg har startet upp et inackorderingstall og har 6 hästar der nu. Deriblant en norsk tung døl. Før han kom till min stall så har han...
Svar
9
· Visningar
1 182
Z
Träning Hej! :bump: Jag undrar om någon vet något bra sätt att träna upp sina ridmuskler? Jag gör sittups, rygglyft och tränar benmuskler...
Svar
9
· Visningar
3 810
Senast: seejii
·
Ridning Jag tycker att framåt neråt sökningen numera funkar väldigt bra på pållen, vilket den inte gjorde innan. Ryggen är rejält upphöjd och...
Svar
10
· Visningar
1 206
Senast: evis
·
K
Träning Har svårt att tro att hästar fungerar på det viset att de "hämnas" eller är långsinta, men jag fattar inte vad min häst försöker säga...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: fiaskurken
·
C
Träning Jag har funderat en del kring hur man egentligen sitter upp på en häst... Kan ni beskriva hur ni gör? Jag har nog nämligen lagt mig...
2
Svar
30
· Visningar
2 431
T
Träning Behöver lite tips och råd både på vad man kan göra och varför detta händer... Vi har 3 hästar som går ihop, 1 valack och 2 ston. Dom...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Kicki_J
·
Träning Såhär var det: Flyttade mitt sto till ett stort lösdriftstall, och efter en veckas självgående i hagen för att vänja sig i lugn och...
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: caballus
·
C
Träning Någon som har någon erfarenhet av pessoasele/inspänning?? bra som dåliga... Hur fukar det och kan man använda det på unghästar...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 213
Senast: alisson
·
Träning Jag har en fråga till er bukefalister :). Jag har hittat en häst som jag är mycket intresserad av och det är bara ett föl på sex...
Svar
11
· Visningar
1 237
Senast: giffan
·
H
Träning Vad kostar en bra lastkurs idag? Med bra menar jag en kurs där deltagaren/deltagarna får hjälp att verkligen befästa lastningen som...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Sammet
·
Träning vads kan och bör jag göra föra att hjälpa min häst att arbeta rätt vid longering? jag vill inte sätta på henne en massa hjälptyglar...
2
Svar
26
· Visningar
2 006
Senast: Wilfa
·
Träning Kanske inte någon NH-tråd direkt? Min valack har stor respekt för elstaket. Hästarna får alltid gå in lösa eftersom det bara är ett...
Svar
15
· Visningar
1 093
Senast: mian1
·
H
Träning Hej! Jag har ett sto på 5 år som jag har haft i c:a 5 veckor. Allt har gått bra och hon är väldigt fin och lugn att hantera! Men nu...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Häst 2004
·
Ridning Hej! Efter att ha ridit på ridskola och ridit andra privata hästar så har jag ridit dessa hästar mer eller mindre likadant, förståss...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 172
Senast: Carmenzita
·
S
Träning min ena häst har patella i sitt ena bakben. (ngt som enligt vet troligen kommer växa bort senare med mer muskler men nu handlar det om...
Svar
13
· Visningar
1 774
Senast: Yrja
·
H
Träning stanna/ göra halt vet inte om jag ska lägga den här tråden på NH eller hästhantering (eftersom jag inte sysslar med nh i den...
Svar
8
· Visningar
909
Senast: Totola
·
Träning Min häst är en stor nordiskorsning som är jättesnäll :love: . Men nu testar han nog mig för fullt! :devil: När jag ska leda honom de...
2
Svar
28
· Visningar
2 480
Senast: Arwyn
·
O
Träning Jag ahr en 16 årig fjordingvalack.. När jag fick honom så var han väligt dålig på att lyfta på hovarna när jag skulle kratsa dem...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Totola
·
B
Träning Hejsan! Det kan hända att jag skall börja rida en shettis inom en tid.. Vet inte ännu, men isåfall... Så är det massor med saker som...
Svar
10
· Visningar
988
Senast: -Stella-
·
A
Träning jag ska göra det nästa gång jag rider så jag kan koncentrera mig på min sits och styra osv hästen bara med mina skänklar och...
Svar
12
· Visningar
2 004
Senast: ETGT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama