Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Idag har hon hoppat över två gånger, hon är inte hungrig då mat finnes, nu har vi satt upp ett riktigt älg staket vet ej om hon hoppar...
Svar
13
· Visningar
1 479
Senast: ETGT
·
Träning Funderar på att köpa en hingståring/tvååring. Och undrar lite vad det är som gäller och vad jag ska tänka på. Mamma har dock haft...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: *Maria*
·
S
Träning Måste fråga er som låter era hästar åka lösa...hur står de? hur fungerar det, vilken ålder på häst och varför åker den lös? Vad har ni...
Svar
7
· Visningar
1 206
Senast: Alexandra_W
·
Träning Jag har blivit medryttare på en D ponny på 142 cm som är jätte söt och hur trevlig som helst! Hon ägs av en 14 årig tjej som är minst...
Svar
15
· Visningar
1 464
Senast: Totola
·
C
Ridning Hur resonerar ni när det gäller att träna ngt som du och din häst inte är så bra på? Låt säga att ni två har vansinniga problem med...
2
Svar
20
· Visningar
1 846
Senast: Nimbus
·
J
Träning Hejsan! Jag tänkte fråga en sak som min häst gör när jag kommer till hagen för att hämta henne. Det är så att hon går med ett annat...
Svar
3
· Visningar
712
·
Träning Jo, jag tänkte höra lite åsikter om att tränsa hästar vid ung ålder. Mitt halvblod på 1 år o 3 mån har jag tänkt köra in så att hon kan...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Alexandra_W
·
Träning Behöver tips på övningar/arbete för muskling av halsen. Hade kiropraktorn ute igen och han sa bla. att min häst har en mycket fin...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Yrja
·
S
Ridning Tips på markarbete så hästen får använda sina bakben, mottages tacksamt! Oxå andra bra övningar som ni gör som rider barock! Nån bra...
Svar
5
· Visningar
1 391
Senast: sante
·
M
Träning Här har jag ett skräckexempel på en häst att hantera. När jag jobbade i England fanns det där en häst som var en korsning av gud vet...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: tgd
·
M
Träning Nu har jag fått nog :devil: Hon är en ängel på marken, men ibland när man rider så får hon för sig saker. Häromdan skulle hon inte gå...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Miss Q
·
F
Träning Jag är medryttare på en 4,5-årig nordsvensk och har stora problem med att få henne i gallopp.När jag rider ute bockar hon sällan vid...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: seejii
·
Träning Jag skrev en tråd här inne för några veckor sedan om mitt hannoveraner sto som har ett jäkla temperament. Hon testade ju mig för allt...
Svar
13
· Visningar
1 679
Senast: nanni
·
H
Träning Tänkte på en sak härom dagen då jag red... hur mkt trampar ni ner i stigbygeln... vilar ni bara fötterna där eller stäcker ni bara ner...
2
Svar
24
· Visningar
2 903
Senast: Majken
·
S
Träning Min häst är inte svår att fånga i hagen men bedrövlig att leda in från hagen...Har haft honom ett tag nu och jag tycker jag provat...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Sudd
·
C
Träning Jag undrar bara ifall nån vet hur mycket en vuxen normalstor shetlandsponny orkar dra. Då menar jag med vagn,övrig utrustning och kusk...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Nora
·
M
Träning Har fått hem ett 12 årigt travarsto. hon har inte gjort så mycket i sommar och är (ursäkta mig) smällfet!!!! hur sjutton ska jag få...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: chrysler
·
Träning Jo, jag äger ett litet svenskt halvblod på 1 år o 3 månader. Hon är väldigt hanterad sen dag ett då jag har ägt henne sen dess. När...
Svar
3
· Visningar
708
·
Träning Hej Jag undra om era små troll har börjat testa er nu vid 1,5 års ålder. Vad gör ni då. Min gubbe surade i morse vid utsläpp. Han...
Svar
15
· Visningar
1 115
Senast: CosmicQueen
·
A
Träning Jag hittar ingenstanns att skriva den här tråden, så jag hoppas att denna inriktning går bra..=) Jag har en grej som jag har gått o...
Svar
5
· Visningar
1 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka