Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Skulle väldigt gärna vilja lära mig longera min unghäst. Jag kan longera "en häst som kan " men har aldrig testat men en nybörjare...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: airaz
·
L
Träning Box ensam i eget utrymme, eller spilta med hästkompisarna inom syn- och hörhåll men inte vägg i vägg? Hästen ifråga är en unghäst och...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Görel
·
S
Träning Har ni något bra tips på hur man vänjer en unghäst vid träns?
Svar
5
· Visningar
1 443
Senast: Santanico
·
E
Träning har en 9 årig maxad D-ponny som jag har haft i ungefär ett halv år nu! Hur snäll som helst men han är som en buffel när man ska ta in...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: 2 isisar
·
Träning Idag har min tvååring utfört många steg riktigt tjusig spansk skritt, vid tömkörning. Helt omedvetet iofs, men det kanske man ska...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: bettysmatte
·
T
Träning Efter många hetsiga debatter så undrar jag - vad gör just du här på NH-forumet? Vad vill du ha ut av diskussionerna? Jag är i alla...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: Annika_L
·
Träning Min 2,5-åring har på senaste tiden blivit väldigt kaxig, han försöker helt enkelt bestämma allt över allt och alla :devil: Tidigare...
Svar
11
· Visningar
1 830
Senast: Pockan
·
A
Träning Hej! Jag skulle vilja veta lite mer om Natural Horsemanship och undrar om någon kunde berätta lite och tipsa om någon bra sida där man...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Anng
·
C
Träning Hej! Min ponny har mer muskler på höger sidan än vänster (märks tydligast på ryggen) :o . Ska man rida mer i vänster varv då eller...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: NickDaloy
·
Träning Eftersom jag har problem med urlastningen med kusen, så överväger jag nu att lämna bort henne och för att få hjälp att lösa detta...
2
Svar
33
· Visningar
2 184
Senast: Emma006
·
Träning Med anledning kom jag att fundera på detta med våra unga ryttare som rider ponny och som fortfarande är mycket lätta att påverka vad det...
Svar
16
· Visningar
1 305
Senast: nefretel
·
S
Träning Hej. Vill se om ni har några bra tips. Min häst hatar att just ÅKA transport. Hon går in, men hon vägrar att stå bunden och att stå...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: Ina
·
K
Träning Onsäker på om jag lägger tråden på rätt ställe, men skit samma. Jag har några frågor jag hoppas ni kan hjälpa mig med: När (datum)...
Svar
9
· Visningar
1 007
Ridning Jag tränar en liten tjej på 11 år. Hon har en 4 årig haflinger korsning (D-ponny). Så hennes ponny är lite för stark för henne i bland...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: Dreamer
·
N
Träning :confused: allt känns så jobbigt nu. Var på en hopptävling igår med pållen min.ALLT gick så himla fel.Kändes inte ett dugg...
Svar
9
· Visningar
810
Senast: mirage
·
Träning Detta blev lite långt, hoppas att någon orkar läsa... Tänkte höra om någon har bra tips till mig. Har en ganska tuff treåring som precis...
2
Svar
27
· Visningar
2 560
Senast: Tussemaja
·
Träning Var och test red stoet jag senare ska bli medryttare på ( jag ska rida henne fler gånger med ägaren med). Eftersom hon är väldigt pigg...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Ancor
·
E
Träning Vad är det egentligen som krävs för att ha en egen häst? hur mkt måste man kunna veta om sjukdommar och dylikt? hur ridvan tycker ni...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Nora
·
G
Träning Skulle behöva lite tips då jag har lite "problem" med en 8-årig valack som jag hjälper till och rider lite då och då. Hittills när jag...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: Sussie918
·
S
Träning Hej! Har en föredetta tyska travare som är van vid att åka stora hästbussar så när vi skulle lasta honom i somras när vi hämta honom...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: linafina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama