Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Skrev om Kele för ganska länge sen, att hon i boxen (aldrig annara) uppvisar ett ganska extremt hotbeteende, men inte verkar vara...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: ako
·
Träning Oj oj vad ni kommer få trådar av mig angående unghäst nu :p Ska ta hjälp av instruktör sedan, men jag bara satt här och funderade...
Svar
16
· Visningar
1 654
Senast: Snuffsan
·
L
Träning Hej! I ena varvet är min häst jättelätt att forma och går perfekt, jag behöver knappt göra något, hon går som en klocka. Dock i...
Svar
16
· Visningar
2 717
Senast: grazzie
·
F
Träning Får snart hem ett xx-sto som väver lite vid utfodring och när hon ska släppas ut ur boxen tex. Såg det igår hos gamla ägaren och det är...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 766
Senast: Francess
·
Träning Kan ni ta en titt på detta foto och säga om hästarna ser ut att ha tretaktig galopp?
Svar
9
· Visningar
1 387
Träning Så var tintilar ute med ännu en underlig tråd, men den här gången tror jag att någon faktist kan svara. :angel: Eller hoppas iaf...
Svar
11
· Visningar
916
H
Träning Hur reagerar ni då? Säger ni bara Fyyyy eller vad.. Vet en häst som är känd som en attackerare.. hon går till anfall (speciellt i...
Svar
8
· Visningar
3 384
E
Träning Hej! Jag är en ganska nybliven hästägare, har bara haft henne i 3-4 månader. Jag älskar och avgudar NH och jag skulle vilja löslongera...
Svar
17
· Visningar
1 236
A
Träning Skall till att bygga en rundcorall, men vill ha tips på vilken storlek som lämpar sig bäst. Jag vet att denna tråd skall ligga under...
Svar
5
· Visningar
2 476
Senast: Tassetass
·
S
Ridning När jag försöker göra en sluta vill min häst gärna fatta galopp! Vad är det för skillnad på hjälpgivningen egentligen? Vad gör jag för fel?
2
Svar
29
· Visningar
3 312
Senast: Shadowfaxe
·
Träning När 1. Kan man sko hästen första gången? 2. Kan man verka första gångern? 3. Börjar man avmaska? 4. Börjar man vaccinera? 5...
Svar
3
· Visningar
1 771
Träning Apropå tråden på Gnägg om att många ofta är ensamma i stallet både när de pysslar och rider. Hur bra är det egentligen ur...
2
Svar
22
· Visningar
1 609
Senast: pialotta
·
B
Träning Ska i morgon få hästen klippt.Har aldrig gjort det .En granne till mig ska göra detta.Hon är lungn och sansad.Men vad ska jag göra om...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: Splittan
·
Träning Vad göra. Min häst tycks lida av en obotlig rädsla för ulliga små djur... gulliga säger jag men han håller absolut inte med! Det går får...
Svar
7
· Visningar
768
Senast: godishanna
·
Ridning Var på Levade Noble horseshow i Köpenhamn i vintras och fick blodad tand, därför inköpt nya biljetter till föreställningen i Malmö. Har...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 352
Senast: Spirit
·
Ridning sist jag red för Suzanne så började vi med öppnor och slutor. Nu har jag inte haft tid att träna så det satt ordentligt direkt efter...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 229
Senast: Spirit
·
C
Träning Jag har en d-ponny som är en fd ridskolehäst. när jag köpte honom var han våldigt trött på ridskolan och nästan bara gårr med på...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Sammet
·
F
Träning Jag är en tjej som går på Jällaskolan i Uppsala med inriktning på hästhållning och har länge funderat på en sak. Alla säger ju så olika...
Svar
19
· Visningar
3 074
Senast: lizan
·
Ridning Är inte riktigt hemma på det här området, men väldigt nyfiken..Så vad är en traversal och vad är det bra för?
2
Svar
39
· Visningar
3 373
Senast: bigganl
·
Träning Hejsan Det är så att jag har funderat på att köpa mig en egen häst nu efter att ha tröttnat på att träna hästar åt andra. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: linafina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår