Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning Hej! Har just hittat det här eminenta forumet och tänkte att det kanske är på sin plats att presentera sig. :) Björn heter jag är...
Svar
10
· Visningar
947
Senast: Nafayette
·
M
Träning Hej alla glada bukefalister! Hur ska jag göra med en i övrigt underbar tvååring som bara HATAR att bli avmaskad??? Det är ju inte något...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Midnatt
·
Träning I tråd efter tråd på Buke berättar folk om sina "problemhästar" som gör det ena efter det andra, många vågar knappt rida sina egna...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 214
Senast: Smulu
·
B
Träning Behöver tips och råd runt ett beteende som dök upp idag. Har ett vbl-sto på foder sen mitten av sommaren och vi ägnar dagarna åt...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: -biferno-
·
J
Träning undefined Hej! kan någon hjälpa mig att hitta rätt häst? Jag är vuxen nybörjare, och letar efter en lugn och bra häst utan olater...
Svar
8
· Visningar
1 469
M
Träning I förra vecka flyttade jag in min häst i ett stall med islandshästar. Ägarens egna och en inackorderings isis. Min häst är halvblod...
2
Svar
25
· Visningar
2 400
Senast: knasan
·
K
Träning Har lite funderingar kring hästar som är extremt lättstressade, blir lätt nervösa och inte fungerar normalt, klarar inte nya miljöer...
Svar
17
· Visningar
6 197
Senast: anhe
·
Z
Ridning Är mycket intresserad av vad AR/Barock har att tillföra nu när min nyinköpta 6-åring ska "ridas in på nytt". Hon är tidigare riden rakt...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: knasan
·
P
Träning idag när jag skulle rida slängde min häst av mej. det var precis när jag hoppat upp, då började hon snurra runt o bocka i 190. tror...
Svar
13
· Visningar
1 137
Senast: Vennie
·
M
Träning Är ägare till en b-ponny hingst som jag köpte i våras, 3år och har väl kommit underfund med tjeje som man säger så. Saken är att han...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: *Maria*
·
I
Träning vi har kommit jättelångt i dressyren och ridningen på min avsatta gallopp häst, han lär lite för fort som någon säkert kommer ihåg jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 073
Senast: darkmoon
·
2
Träning Hej på er! jag har en av dem envisaste isläningarna när det gäller transporten, har gett honom lugnande vi får i alla fall var minst...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: 2 isisar
·
Träning Min häst hår in i transporten, men sedan när hon är innemed alla benen backar hon ut igen så det är inte lätt att hinna stänga. hon...
Svar
3
· Visningar
765
S
Träning Hej alla glada och kunniga! "Nygammal" här på sidan... hängde en hel del här för ca 4 år sen men efter att sista pållen försvann så...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Tassetass
·
C
Träning Det är så att min häst vägrar att bli tränsad, han vill inte öppna munnen så jag brukar lägga en morot på bettet,och när jag väl lyckats...
Svar
13
· Visningar
1 187
Senast: Seabaz
·
Träning Min foderhäst sparkade mig rätt illa för en vecka sen. Enligt vad ägaren tidigare sagt (har haft honom ett halvår) ska han aldrig ha...
Svar
18
· Visningar
1 898
Senast: _ox_
·
Träning Har ett 6-årigt hannoveranersto med ett jäkla temperament. Hon är nu igångsatt nästan fullt ut efter en 7 månaders vila pga av...
2
Svar
31
· Visningar
1 852
Senast: beauspirit
·
E
Träning Jag har precis blivit ägare till ett halvblodsto som jag tidigare varit medryttare på. Och hon är enligt den tidigare ägaren "omöjlig"...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: mathil
·
Träning Hur gör ni när ni spänner sadelgjorden? Delar ni upp det i omgångar eller drar ni allt på en gång? Om ni delar upp, hur många gånger då...
Svar
19
· Visningar
2 682
Senast: taccotad
·
D
Träning Jag har funderat på det hela ett tag, vad har egentligen alla olika människor för relation till sina hästar, eller vad dom jobbar på för...
2
Svar
26
· Visningar
2 899
Senast: Tiore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar