Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ja, så är det med det.. Nu blir det nog rid-travare igen för min del.. Jag ska förklara för er hur han har betett sig sen han kom...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
12 249
Senast: BadbrudenXS
·
Träning Är det någon som har erfarenhet av den typ av "självlastarlina" som finns på marknaden med en lång lina som gör att du ska kunna lasta...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 684
Senast: Elektron
·
T
Träning Är det någon som har några bra träningstips för att hästen ska få lite bättre framåtbjudning på ridbanan. Vår ponny har blivit lite...
Svar
7
· Visningar
1 587
Senast: NiitSirK
·
Z
Träning Vad skulle ni göra med en häst som kommer på i hagen? Han har aldrig anfallit och jag vet inte om det är mest lek eller om han är...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Tassetass
·
D
Träning Brukar ni låta era hästar äta hö i transporten när ni åker någonstans? Jag brukar inte göra det men det är mest för jag aldrig åker...
2
Svar
20
· Visningar
3 816
Senast: lil-sis
·
P
Träning Ska tömmköra en häst på stallet i morgon och det slog mig precis att ägaren har bytt till hackamore. Kan man tömmköra med ett...
Svar
7
· Visningar
1 475
Senast: Pip
·
Träning Är det någon som är duktig på shettisar? Min dotter rider en shettis som jag även brukar köra... Ägaren säger att maxvikten på...
Svar
9
· Visningar
1 116
Träning Nu behöver jag era åsikter om en sak. Det är nämligen så att jag har min ettåring hos en vän. Det är meningen att hon ska gå på...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: Corax
·
T
Träning Har en mkt hemmakär hbl-sto som gärna vill vara med sina kompisar hemma i hagen istället för att ge sig ut på mysiga skogspromenader...
Svar
14
· Visningar
1 213
Senast: Mariell
·
M
Träning Rider ett halvblod på 11 år. En helt fantastisk tjej, MEN hon är ju inte musklad tillräckligt och det gör att hon är SÅÅÅÅ svår att...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: magsun
·
E
Träning Vart ligger den egentliga skildnaden mellan dessa två sätt att driva hästen runt i cirklar, sett från hästens sida?
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Tee Showah
·
L
Träning Hur jag ska göra för att få min söta lilla häst att veta vad hon ska ha för avstånd till mej när hon går bakom mej. Det är skit jobbigt...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: zuzanna
·
K
Träning Oooh! Nån som håller på med det? Har gjort det i ca 5 år och har nu chansen i december att ta level 1 för en dansk utbildad tränare som...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 070
Senast: _Parelli_
·
U
Träning På ett ställe där jag ridit i ca 4 år har varit både upp och ner! Han som äger hästarna är mkt snäll och i början hade han två...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Uthasego
·
Träning Är det nån här som kör med lössläpp för att ta in och ut era hästar? Alltså att ni öppnar boxarna och har en "gång" ut till hagen och...
2
Svar
27
· Visningar
2 231
M
Träning Vad menas med level 1,2 och 3?
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Tee Showah
·
S
Träning Den här tråden ligger säkert fel :o Undrar om någon har ett sto som fortfarande brunstar. Mitt sto brunstar för fullt. Undrar om hon...
Svar
10
· Visningar
819
Senast: Lazio
·
S
Träning har ni märkt av detta? Jag har en häst som är extremt svartsjuk av sig. Det är iof den enda hästen jag stött på som är det. Jag har 2...
2
Svar
25
· Visningar
3 546
Senast: Kassiopeja
·
Träning Hur skulle ni jobba med er treåring? Skogen/banan/ (longering?)tömkörning/vila? Han kan skritt, trav och galopp, är jätteduktig på...
Svar
16
· Visningar
1 414
Senast: tjoffsan
·
P
Träning Jag vet att det ska finnas olika örter som sägs ha inverkan på vissa sto och deras tjuriga "stoighet". Är det någon som kan ge tips om...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: fialotta40
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama