svartsjuka hästar

Sv: svartsjuka hästar

"han är inte min häst,
jag är hans människa"

:D så är det med mig och Herman också ;)

haha, jadå, alla tre hästar i stallet. Vanja, hon struttar runt och blir väldigt rastlös, hon biter på väggar och allt så fort man inte pysslar med henne (men sen var hon ju ensamhäst i 3 år innan vi köpte hnne) Wilma, blir skitsur och bajsar och kissar ( ja tro det eller ej?) när man inte håller på med henne, och Rasmus den lilla pojken han visar det inte så utan gömmer sej bara i hörn och kollar på en med mördarblicken ;)

Mitt shetlandsto blir mycket grinig när jag pysslar om minishetlanden.

Jag vill nog säga att mitt ena shetlandsto är avundsjuk. Vår lilla minishetland har ibland en viss förmåga och rymma ur hagen. Sedan när man släpper in den lilla så kommer shetlandstoet och är riktigt grinig mot henne.

Mitt ena sto tycker inte om att jag hämtar andra hästar än henne i hagen. Hon kommer aldrig och jagar bort den häst jag hämtar, men det har jag alltid utgått ifrån att det beror på att hon inte får göra sånt för mig. Skulle hon försöka skulle hon få en ilsken matte mot sig och en svingad lina i vägen. Hon får lika lite störa den häst jag ska hämta när jag gör det som hon får gå på mig när jag hanterar henne etc. etc. och det tycks hon väl medveten om. :D
Istället visar hon sitt missnöje på två olika sätt:
1) hon går och ställer sig lääängst bort i hagen och vänder rumpan till mig och tok-iggar mig resten av dagen om jag försöker få kontakt med henne (alltid annars kommer hon springande till mig!).
2) när jag kommer tillbaka med den andra hästen så är det fri jaktsäsong på honom/henne, hon sätter efter den andra hästen med tänderna först (alltid annars är hon snäll med alla hästarna i hagen).

Min andra häst är inte alls likadan och det kan jag faktiskt tycka är rätt skönt. :smirk:

/JES

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 168
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka