Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Någon annan än jag som löslongerar?jag tycker det är lite läskigt att stå där lixom det är instängt och hästen kan ju faktiskt skada en...
Svar
14
· Visningar
2 045
Senast: Anng
·
Z
Träning Hjälp! Min häst har blivit farlig för mig att leda! Han skjuter ut framför mig med bocksprång och sparkar när jag minst anar. :eek: Jag...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: fiaskurken
·
M
Träning Hur många av er är det som rider med säkerhetsväst? jag gör det enbart när jag tävlar och jag vet inte varför. Jag vet att denna är en...
2
Svar
23
· Visningar
1 818
Senast: Vennie
·
N
Träning Undrar när man rider en häst hur mycket spelar tilliten in vid ex "fara" från hästens sida till ryttaren? Vad tror ni??? Handlar...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: lakrits
·
D
Träning Jag blir så konfunderad. Min foderhäst är knepig, det vet jag. Kommer ifrån en trasig bakgrund, och nu är det meningen att jag ska...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: lakrits
·
S
Träning En liten undran - kan det verkligen vara bra att ge hästen lugnande när man ska transportera den? Vad kan det vara för preparat som...
Svar
7
· Visningar
1 242
C
Träning jag har tänkt på detta med spilta o kommit fram till lite saker :) jag är jätte intresserad av just stall och hur man kan få dom både...
Svar
14
· Visningar
1 334
Senast: Leoni
·
N
Träning Igår satt jag och smålästa lite framo tillbaka på olika kapitel i boke "Problemhäst och hästproblem tyckte det han skrev om...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Mirre
·
Träning Undrar vad ni har för kommentarer till följande: min 10-åriga vallack knatar iväg till sin närmsta bajsplats (han har speciella högar)...
Svar
7
· Visningar
1 170
E
Träning Hej alla glada :) Jag har en liten fråga bara, hur många ggr / år ska hästen skos (Förutom bete ca 2 mån)? Håller på och räknar ut hur...
Svar
11
· Visningar
989
Senast: fiaskurken
·
Ridning Nu har jag klurat lite på det här med språkbruket inom hästeriet och ridningen. Det har ju varit uppe lite trådar med definitionen på...
2
Svar
23
· Visningar
1 912
Senast: Darby
·
S
Träning Vad gör man åt en unghäst med boxvila i ett halvår som bara får ledas 3x15 minuter varje dag? Han kan inte gå i hage, går han i en stor...
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: Sonita
·
S
Träning Jag har ett nordsvenskt travar sto som är nästan helt omöjlig att fånga i hagen. Hon går alltid med grimma på sig för att det ska vara...
2
Svar
33
· Visningar
5 094
Senast: Immer
·
L
Träning Hej! Har behandlat min häst enligt min egen NH filosofi under de tre år jag haft honom .Han har haft sina testperioder, men det var...
Svar
19
· Visningar
1 556
Senast: Annika_L
·
E
Träning Häst som är halt på volt men det syns ingen hälta annars? Han springer på som vanligt både i ridning å i hagen men så fort vi ska rida...
Svar
12
· Visningar
1 835
Senast: Centaur
·
Ridning Någon som kan A) Rekommendera en bra sadelutprovare som kan prova ut en Alta Escuela Ronda och som är utbildad på denna typ av...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: Nimbus
·
M
Träning Känner ni igen detta? Jag har annars inga större problem med min nyinköpta häst, annat än att hon de senaste dagarna har kört...
2
Svar
33
· Visningar
2 388
Senast: strumpan
·
N
Träning Jag har idag för första gången galopperat med kallblodstravaren jag rider, på banan. En stor bana då förstås. Han kan vänster...
Svar
14
· Visningar
2 395
Senast: Nora
·
Träning vet inte vart ja ska lägga den här tråden, är den fel får ja be moderatorn om ursäkt.. jag har lektioner för 2 ponnyer å deras ägare...
Svar
8
· Visningar
1 285
Senast: moonlightgarden
·
K
Träning vad tycker ni om att longera fler än 1 gång i veckan ? Bra - Varför ? Dåligt - Varför ? /koko_
2
Svar
26
· Visningar
3 969
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix