säkerhetsväst

Sv: säkerhetsväst

Har oftast väst eftersom jag rider en treåring.
Men det är inte helt lätt o hitta vilken väst man ska köpa. Många är lite tunga o klumpiga tycker jag, men till sist hittade jag en som var skön. :banana:

använder det ibland, oftast när jag rider ut eller ska hoppa.
Sen fick jag en rekomendation att rida med säkerhetsväst för då blir man automatiskt rak i ryggen och de funkar ju..
Men man känner sig så klumpig, blir varm och känner sig låst.
Men jag har fått mkt bättre sits nu efter att ha ridit med den..
Köpte en väst efter att ha ridit ut och ramlat av och jag slog höften så jag inte kunde gå på flera veckor..
Efter det blev jag rädd och tänkte vad som hänt om det var ryggen jag slog..
Men anväde den bara några ggr men den blev för klumpigt så nu använder jag den bara vid uteritter och ibland hoppning speciellt om jag ska hoppa högre..

Senast ändrad av en moderator:

Hehe, jag fick min säkerhetsväst när jag gick på ridskola, det var typ 7 år sen och jag red privat på vilda små ponnisar också så mamma tyckte jag behövde det.. Jag hade alltid västen på mig, men så hade jag glömt den en dag när jag skulle rida lektion. Naturligtvis lyckades jag flyga av 2 gånger på fem minuter i den leriga paddocken :banana: Så efter det har jag en fix idé om att jag ska ramla av om jag inte har säkerhetsväst :smirk: Så jag har den nästan jämt nuförtiden. :cool:

Blev lite skrämd när jag hörde om en tjej som ramlade av hästen på en hopptävling ganska nyligen. Hon hade säkerhetsväst och därför fick hon "bara" en spricka i levern, annars hade hon troligtvis inte klarat s9ig :crazy:

Jag har en väst. Men jag är hemskt dålig på att använda den.

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
831
Senast: Takire
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 236
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30