Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Något jag undrat över är huruvida man får köra bil+hästsläp på B-körkort. Vissa påstår att det går bra om man bara drar en häst, men är...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: lill_flesky
·
Ridning ÅH! :love: Prinsen gick så bra idag! Måste bara få skriva av mig lite av lyckan, eller dela med mig rättare sagt. För en vecka...
2
Svar
35
· Visningar
4 107
Senast: Nimbus
·
M
Träning "Mitt" monster langde mig i backen så det sjöng om det igår kväll. Nu är jag fullkomligt ledbruten i hela kroppen :crazy: . Men det kan...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Tez1
·
J
Träning Vardagarna må -to finns det inte mycket tid till ridning av vår ponny. Den rids desto flitigare på fre-sö. Nu undrar jag om detta...
Svar
17
· Visningar
1 952
Senast: hästmyran
·
R
Träning Hej. Jag undrar om det är någon annan som har problem med statisk elektricitet vid hantering av häst. Det är ruskigt, det stöter ofta...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Salandge
·
L
Träning Någon som har något tips på vart man kan hyra hästtransport för en kväll??? Det skall vara i området runt Karlskoga Tack på...
Svar
2
· Visningar
1 707
Senast: hallon
·
E
Träning Hur lång töm behöver man för tömkörning? Mvh; Álin
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Egonson
·
U
Träning Är det svårt att ta hästen i transporten under vintern? jag menar självklart på underlaget då, när det finns snö och det är halt mm...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Francess
·
S
Träning Jag har en häst som absolut inte vill gå först... Vad skall man göra åt detta problem ? Skall man använda spö och mana på henne tills...
Svar
14
· Visningar
1 395
Senast: Mynta2
·
M
Träning Hej. ALLA UNDERBARA HÄST MÄNNISKOR. Har vörjat att öppna ögona för tömkörning. Vill veta lite mera kring detta. - Kan man...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: Nora
·
L
Träning Hej! Jag behöver lite hjälp med min ponny.... Han är extremt envis ponny som har en olat för sig. Ofta när man rider kan han stanna och...
Svar
14
· Visningar
2 181
Senast: sune4you
·
M
Träning vad tycker ni är maxvikten för ett russ mellan 1.25-130 som tävlar aktivt i trav och som är bra musklad? kramar Maria
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: ABility_girls
·
N
Träning Jag har ett 16 årigt travsto. när jag rider henne så håller hon huvudet högt, vänder och vrider på det. Vill inte alls gå i rätt form...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: traloppan
·
F
Träning Har lånat en B-ponny som min dotter rider. Ponnyn har gått med föl i sommar och är nyss igångsatt och har ännu inte fått så mycket...
Svar
11
· Visningar
2 054
Senast: traloppan
·
S
Träning Hur brukar det gå till? Hur snabbt brukar "normala" hästar acceptera den? Jag visade min nyinköpta maskin för pållen igår och han tyckte...
Svar
18
· Visningar
2 705
Senast: Sirisiri
·
E
Träning Hejsan! Vad tycker ni om att ha kedja under nosryggen (genom grimman) när ni går ut med hästen? :crazy: Kram Fia
2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 902
Senast: SaraMara
·
C
Träning om hästen tuggar på bettet, går han i rätt form då? :banana:
Svar
8
· Visningar
959
Senast: caballus
·
M
Träning Jag har ett lite annorlunda problem (kanske). Jag rider en häst som inte kommer till ro när vi skrittar i skogen. Kan helt plötsligt...
Svar
10
· Visningar
1 328
Senast: shady
·
T
Träning Hej! Jag ska börja eller har börjat rida in en travare, Nu vill ja veta hur ni gjort?
Svar
10
· Visningar
1 306
Senast: Yrja
·
Träning Jag har varit på ridskola och tittat och har en del funderingar. Det första eleverna gör när de hoppat upp på kusen är att börja bända...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 765
Senast: yrbin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar