Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dilli_Blue skrev:Man måste ju börja komunisiera med hästen innan man slänger på en kedja o tycker man löst problemet..
Tassetass skrev:Skillnaden är att repgrimman verkar som en vanlig grimma fast skarpare, det är ett tryck som hästen är van vid och reagerar "korrekt" på. Trycket över nosen och nacken som kommer från repgrimman är förvisso skarpt, men hemtamt, och det är mer skarpt/starkt än smärtsamt.
Kedja dragen under hakan gör ONT, och säger bara en sak åt hästen: STEGRA och stick.
Tassetass skrev:Idiotiska tränare finns överallt, kan nästan lova att jag skulle kunna longera din häst lugnt och stilla - i repgrimma
NH är sunt förnuft, tålamod och konsekvens. Bra hantering, helt enkelt - och bra hantering är väl lösningen på allt? Och hittills har jag inte sett någon form av bra hantering som inte rejält sammanfaller med hästarnas egna sätt att kommunicera, agera och tänka - vilket i sin tur är NH i mina ögon. Vad man använder för utrustning, termer och övningar, det har ingen betydelse i sammanhanget.
Tassetass skrev:Idiotiska tränare finns överallt, kan nästan lova att jag skulle kunna longera din häst lugnt och stilla - i repgrimma
NH är sunt förnuft, tålamod och konsekvens. Bra hantering, helt enkelt - och bra hantering är väl lösningen på allt? Och hittills har jag inte sett någon form av bra hantering som inte rejält sammanfaller med hästarnas egna sätt att kommunicera, agera och tänka - vilket i sin tur är NH i mina ögon. Vad man använder för utrustning, termer och övningar, det har ingen betydelse i sammanhanget.
Erosito skrev:Hejsan! Vad tycker ni om att ha kedja under nosryggen (genom grimman) när ni går ut med hästen?
Kram Fia
lizzie skrev:Håller med om det där med idiotiska tränare, tyvärr har jag råkat ut för mer än en "konstig" person som håller på med, vad de kallat NH Personer som inte har den minsta hästavana med sig från barnsben/tonår (eller någon annan djurvana heller för den delen) och som egentligen behöver lära sig hantera sin rädsla för hästar :smirk:
Det som du klassar som NH är för mig vanlig hederlig Hästhantering
/Lizzie