K
Kiddo
LCR.
Ska dit ett par timmar idag, så ska jag lägga på minnet hur de rider...
Ska dit ett par timmar idag, så ska jag lägga på minnet hur de rider...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
om jag nu får lägga mig i diskussionen....
En ridskola är just en RIDSKOLA. Här rider man för att lära sig inte för att kunna visa alla läktarryttare hur ridning ska gå till! Läktarryttare är också de som är snabbast att döma. Det är alltid lätt att sitta på läktaren och snacka skit, däremot svårare att uppriktigt försöka hjälpa utvecklingen framåt.. :smirk:
Jag håller med om att intruktörerna måste bli bättre, de måste lära sig var form är (inte bara kröka på nacken :smirk och de måste ofta bli mer pedagogiska och lära sig att förmedla sina kunskaper bättre. Dock kan man inte generalisera, det finns bra instruktörer och det finns mindre bra.
MEN jag tycker inte att man ska sitta här och såga ridskoleryttarna för att de är "dåliga", rider sönder hästarna osv. Man är ju på ridskolan för att lära sig grunderna!
Vänder mig nu till dig Djurjouren: Har du aldrig varit nybörjare, har du aldig suttit och dragit och slitit och kämpat med en häst för att (som du då trodde) få den att gå "på tygeln"? Är du född till elitryttare??
Sen undrar jag också hur du har tänkt hjälpa dessa ryttare? Jag menar, exakt HUR blir de hjälpta av att du sitter på läktaren och förfasar dig över deras oförmåga? Jag kommer fortfarande ihåg när jag var liten och satt och studsade på ponnyn, hur ohyggligt nervös jag var när jag såg att det satt en massa "stora, duktiga människor" och tittade på när jag red. Jag blev livrädd när jag hörde deras tisseltassel (läs:skitsnack) och såg deras blickar så de himlade med ögonen åt min taffliga ridning. Har du aldrig upplevt detta själv nångång? Hur kändes det för dig, kommer du ihåg?? Det verkar inte så..
Nirak
de hagarna på baksidan är till för privathästarna
de står alltid i sina spiltor när man kommer. de flesta krubbitare eller vävare...konstigt?
de byter hästar som de byter strumpor
var finns de boxarna?
har inte varit där på et halvår ungefär
om lektionshäsarna står i de minimala hagarna på baksidan, var står då privathästarna? inne?
fttar inget, lund har bara två hagar till lektion och några "sjukhagar" till privat. det är så som de andra säger.