A
anne1
Det är verkligen sorgligt att läsa om alla som har haft så dåliga erfarenheter av ridskolor. Visst vet jag att det finns många kassa ställen, men jag har själv haft turen att hamna växa upp på ett toppenstall. Jag och mina vänner är också uppväxta emd disciplin och hästens bästa i fokus. Kommer ihåg en temin, jag kan ahr varit ca 16 år, och tränaren tyckte att våra sitsar var dåliga. Då blev det helt enkelt så att gruppen delades upp i 2 halvor, så varannan gång hade man sitsträning i lina medan halva gruppen red lektion, sen bytte vi. Efter drygt en halv termin på det sättet kunde vi sitta snyggt allihopa.
Som ridlärare skulle jag gråta blod om mina elever red som många här har beskrivit. De som kommit längre får veta varje lektion att hästen inte böjer på nacken för att man stirrar på den, och att nacken kröks när resten av hästen går på rätt sätt. De får också veta att det skavs stora hål i byxorna om amn sågar med låg hand.
Det roligaste med att undervisa nybörjare är att de ahr inte blivit förstörda på annat håll, amn kan ge dem en korrekt grund att stå på.
Fram för fler bra ridskolor medkompetent personal!
Som ridlärare skulle jag gråta blod om mina elever red som många här har beskrivit. De som kommit längre får veta varje lektion att hästen inte böjer på nacken för att man stirrar på den, och att nacken kröks när resten av hästen går på rätt sätt. De får också veta att det skavs stora hål i byxorna om amn sågar med låg hand.
Det roligaste med att undervisa nybörjare är att de ahr inte blivit förstörda på annat håll, amn kan ge dem en korrekt grund att stå på.
Fram för fler bra ridskolor medkompetent personal!