Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Haha, jag har lärt min ettåring att pussas!!! :rofl: Fast det sitter inte helt...hon siktar gärna mot halsen istället för...
2
Svar
23
· Visningar
1 591
Senast: Hrdina
·
Träning Nu är det dags att be om lite bukefalos råd och synpunkter igen! Min 4,5 åring har blivit väldigt grinig i boxen sedan vi gick...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: mackan
·
Träning Är det någon här som har erfarenhet av den typ av "självlastarlina" som finns på marknaden med en lång lina som gör att du ska kunna...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: fialotta40
·
C
Träning jag arbetar i höst extra som ridinstruktör för barngrupper och vill ha tips på nyttiga övningar och inspirerande ideér :banana: jag...
Svar
13
· Visningar
4 892
Senast: Qodrofenia
·
N
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt men ja försöker! Jo, det är såhär att varje gång ja ska tränsa min ponny så vill han inte öppna...
Svar
12
· Visningar
1 642
Senast: hopp_o_galopp
·
L
Träning Vi är 2 stycken tvåbenta och fyrbenta i ett stall och står med fyra fodringar per dag. :smirk: Hur delat man lättast upp fodringarna...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: taccotad
·
G
Träning Jag har ett c- ponny sto på 16 år. (och man märker inte att hon är äldre). Jag har haft lite problem med hennes muskel sättning. Jag ger...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Gumzan_NF
·
Träning Det sade sadelmakaren som jag var ute hos mig o hästen förra veckan... Han sade (och verkade jätteduktig, erfaren och kunnig) att de...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 622
Senast: mysko
·
Ridning Läste tråden om vad ni/vi tränar på nu och andra trådar och får känslan att det inte är lika mycket renläriga AR/BBryttare här nu som...
Svar
14
· Visningar
1 451
Träning Nu orkar jag snart inte med det här längre. När jag äntligen skulle köpa häst nu i sommar åkte jag och tittade på några olika. Tillslut...
Svar
12
· Visningar
916
Ridning Jag är dressyrryttare. Har lärt mig rida på ridskola för först en gammal kavallerist och sedan Strömsholmsutbildade instruktörer. Jag...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
13 159
Senast: bigganl
·
Träning Med anledning av en annan tråd här under Hästhantering: Om man VET att misshandel/vanvård pågår och inte gör någonting åt det - då är...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 027
Senast: A-a
·
S
Träning Vilken skitdag.. Inget funkar inget vill sig och jag är så fruktansvärt besviken.. På mig själv på min häst på hela allt som bara är så...
Svar
11
· Visningar
1 191
Senast: Smulu
·
M
Träning Nu är jag riktigt ledsen och uppgiven. "Min" häst, som allmänt går under namnet Monstret, är inte bara olydig och odräglig utan rent ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 719
Senast: Elektron
·
Träning Damen jag tar hand om har ett ganska stort problem. Hon vill verkligen inte vara ensam, och under inga omständigheter bli uppbunden...
Svar
12
· Visningar
963
Senast: pigleton
·
M
Träning Nu är det så att jag måste ha en av mina hästar i spilta. Då jag inte har någon erfarenhet av att ha häst på spilta sedan tidigare så...
2
Svar
25
· Visningar
3 745
Senast: Mobby
·
C
Träning finns det något sätt att undvika dem? jag har ridit i tolv år och rider flera dagar i veckan. i snitt sju gånger per vecka, det...
2
Svar
30
· Visningar
21 950
Senast: angelaL
·
Träning min häst har börjat kasta sig över mig när jag tar in honom på kvällen. Tar in honom i boxen (jag går först) vänder honom och ska ta av...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Mirre
·
C
Träning hur ska man straffa??? jag brukar ta hand om en kompis's häst och den hästen brukar banka i boxvägen och gräva ( kompisen har trampat...
Svar
15
· Visningar
1 487
Senast: CcE
·
Träning Vet inte riktigt om tråden passar sig här men jag provar.. Jag ska börja rida till/utbilda en travare till. Han är nu 5 eller 6 år...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: ankans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama