Att blunda för misshandel...

Sv: Att blunda för misshandel...

Tänk så här kanske du förstår hennes situation lite bättre. Hon är i Italien, ser och upplever allt detta. Sticker hem till sverige. Vill anmäla men är på ett eller annat sätt rädd för att göra det. Hon är ensam svenk som varit där. Hur skall hon då från sverige kunna anmäla detta? Anmäls det i sverige får ägaren veta det då sitter hon ju risigt till eller hur?

Jag tycker också att hon skall anmäla detta antingen själv eller med våran hjälp, vi som har erbjudit oss. Men allt är inte så lätt. Det är inte bara att anmäla. Hänger du med på vad jag menar??

ok..då missförstod jag det.. förlåt :smirk:

Sammet skrev:
Menar du denna?
http://www.annonsdirekt.se/images/onlineAnn/3046144_30092004141247.jpg

Tycker inte den ser särskillt välskött och välmående ut! Men övrehuvudtaget ser inte den annonsörens hästar ut att må bra (har flera annonser med bild på rad)

Om man jämför fölet denna har till salu med skäckfölet kan man tydligt se skillnad på hull.

jag hittade en förunderlig bild i senaste ridsport på annonssidorna idag.
Det är ett föl som är till salu, fölet ser väll egentligen ok ut, tittade inte så noga för bakom det står dess mamma, som man ser revbenen och höftknölen på!!!

Nu kan det ju finnas en orsak till detta (ex, att hon tappar mkt. och äter dåligt och de verkligen gör allt för henne), men ändå, jag skulle inte sätta in den bilden, isåfall skulle jag ta en ny för så akut är det inte att ha bild med i annonsen.

japp det är den jag menar. håller helt med dig att det inte är en välmående välskött häst, så såg min ut när jag fick hem henne, och djurskyddsnämden tyckte inte att hon var vansköt, hon var ju ett digivande sto, och dom menade att det är typ normalt att dom faller ur då. Detta anser jag som rent skitsnack. dom ska inte behöva se ut så, spelar ingen roll om det är en unghäst eller ett digivande sto, om dom får rätt foder och mineral-vitamin tillskott.
En fråga- jag försökte att få en sån länk som du lyckats med för att gå direkt dit, men jag visste inte hur man gjorde, otektisk :o , det är säkert jätte enkelt, hur gör man?

vovicockokanon skrev:
alltså, nu är jag nyfiken. vad handlar detta om? och hästen finner jag inte där du säger att den ska va. lägg in den här då så man får se.

ok, antagligen så har den flyttats ner eller kommit på en annan sida när nya annonser satts in, och jag visste inte hur man kunde lägga in bilden direkt, blev bara konstigt, men jag kopierade detta från förra sidan. http://www.annonsdirekt.se/images/o...92004141247.jpg

shady skrev:
Såg också den annonsen i Ridsport och reagerade på den på samma sätt, dock är det ju så att många ston går ner i vikt när dom är digivande, dock ej alla. Men, det hade ju gått att sätta in en annan bild.
jag såg också den bilden!! det är ju helt sjukt! ögonen höll på att ramla ut när jag såg det...ok om dom kanske går ner lite i vikt när dom har haft föl men inte så mycket då måste h*n ha gett helt fel foder när stoet var dräktig... :crazy:

Finns ston som tappar ENORMT mkt när dom har föl vid sidan och allrahelst så här i slutet på tiden dom har fölen hos sig. Stoet kan också vara gammalt, kombinera dessa två saker så. Men visst såg det mysko ut, det gjorde det.

Högerklicka på bilden, då kommer det upp enm lista, välj egenskaper och kopiera den länk som finns där. (adress (URL): )

Välj sedan jordgloben med en länk (liknar en liggande 8:a) som finns ovanför det textfönster ,man skriver inläggen i. (4 från höger.)

Namnge länken på ngt. sätt, ex här! Klistra in den länk du kopierat och så är det klart!

Alt. 2.
Kopiera länken som ovan.
http://hurri.mine.nu/madde/sidor/img/kronika_21_1.jpg
KListra sedan bara in den.

Senast ändrad:

Det är knappast straffbart att ha magra hästar däremot är det straffbart att ha utmärglade hästar men avståndet däremellan är oftast ganska stort. Utmärglig är en svår diagnos att ställa på ett levande djur men lätt på ett slaktat.
PL

Jadå, jag hänger med på vad du menar.

Men man kan agera på andra sätt än att göra en anmälan och framträda med namn.

Tidningar och TV tar tacksamt emot tips.
Även ett anonymt tips, nedskrivet med alla fakta och namn, skulle vara en riktig godbit för Aftonbladets eller Expressens reportrar att sätta tänderna i.

Jag förstår inte varför hon tvekar att låta dig och älgen (var det fler?) hjälpa henne med anmälan.

Och jag vidhåller att hon genom att inte agera är direkt delaktig i att misshandeln/vanvården fortgår. Just nu, i denna stund, är det kanske en annan häst som ligger halvdöd ute på ett fält någonstans i Italien...

Immer

Jo det är klart, har erbjudit henne denna hjälp vad gäller tidningarna i sverige, får se om hon tar den hjälpen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 438
Senast: machafuko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: jerseyko
·
M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 279
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30