Sv: Tricks!!

Lånar knapp. Jag tycker att det ska vara upp till var och en att bestämma vilken relation man vill ha med sin häst. Bara för att vissa endast vill hålla på med ridning innebär inte att det är det enda rätta. Hästar har lika bra talang för att lära sig saker som hundar. Och hundar rider man ju inte på, så vad ska man med dem till om det är av "ondo" att lära djur saker. Eller var det bara hästar man inte fick lära saker?
Jag har lite svårt att förstå hur vissa av er resonerar faktiskt!

Sen tror jag att varningar för vissa tricks nog kan vara på sin plats, vet man inte vad man håller på med så kan vissa saker bli farliga. T ex viftande med framben och liknande. Och vissa hästar kanske inte alls ska vara i närheten av en människas ansikte. För de kanske inte vet var gränsen går, eller vad som gör ont på oss.

Men än en gång, låt folk välja själva!

Måste också tillägga; Även jag fick bli väldigt kreativ när det kom till att komma på hur jag skulle få hästen att förstå att det INTE var ok att göra konster i tid och otid. Nu har hon förstått, och jag har lärt mig jättemycket, men ja... det kunde slutat illa. Inte för att hon är elak, utan för att hon är en häst, och inte tänker på konsekvenser alltid.
Dock ångrar jag inget utan vi har liksom förstått varandra nu, och vi har jättekul när vi leker cirkus och busar. :)

Hade en newforesthingst när jag var liten som lärde sig att lyfta på ena bakbenet och fick godis under benet. Vi hade även kommando för att bocka vilket var otroligt kul. Pussades gjorde han och fick då alltid godis ur handen. :)

Liknande trådar

Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 292
Senast: Jealle
·
Hästhantering Vill ha lite tips på hur man kan aktivera en senskadad häst som kräver mentalt jobb? I dagsläget får hon inte gå så mycket. Till och...
Svar
8
· Visningar
2 430
Senast: Perla
·
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 256
Senast: AmandaJ
·
Äldre Japp här kommer en till ;) Separerade i somras, ganska turbulent och ganska galet. Men ändå en av dom bästa somrar jag haft. Levt på öl...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Sablar22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama