Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Behöver hjälp med en häst jag rider ngr gånger i veckan. Det är ett äldre bortskämt sto som jag skulle vilja ha lite "hyfs" på...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: malinsky
·
S
Träning För att få en häst att gå ner i vikt- HUR gör jag bäst??? Vad bränner mest på hästen??? Nån som bantat ner sin häst som kan ge bra...
Svar
8
· Visningar
8 489
Senast: QuickStar
·
C
Träning är det ok att slå hästen tex om man är ute och går med den och den får syn på en gräsplätt å den typ travar dit och bryr sej inte alls...
2
Svar
30
· Visningar
2 220
Senast: *pilturs matte*
·
P
Träning hej. är det någon/några som har balans övningar som ni kan skriva ner här? Det skulle vara kul att se hur olika ryttare tränar! :bump:
Svar
12
· Visningar
1 610
Senast: Lorpan
·
Träning Eftersom jag äntligen har fått köpt mig en egen transport är det nu snart dags att börja lastträna pållen. Han har åkt en hel del...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: ylvalill
·
Ridning Vart köper man en Alta Escuela "Ronda" till bra pris? (får en sådan här tråd ligga här? Hoppas det?) Kan ni rekommendera en sådan...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: knyttet
·
Ridning Är det någon som har en bild på ett kaspon med cykelkedja?
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: Sammet
·
Träning Hur gör ni? Både ni som håller kurser och lektioner och ni som bara pratar (vanligt småprat) med era hästar... Man säger ju ex...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: Tee Showah
·
A
Träning HAr en häst som jag nu haft på prov i nästan en månad. Han är underbar att rida men jag har ett problem med han lite då och då.. Under...
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: Ceymoni
·
Träning För att få tillbaka kännsligheten i en skänkeldöv häst?
2
Svar
24
· Visningar
1 632
Senast: Blueeyes
·
Träning Jag läste någonstans här på forumen att hästen måste ha ett stöd av tyglarna för att kunna arbeta i rätt form. Är det verkligen så? Kan...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
10 349
Senast: Nora
·
Träning Jag har en fråga.. lite generellt sådär... Min häst vill inte ha stöd från tygeln (mig) när vi tränar. Jag red in honom på westernvis...
Svar
11
· Visningar
1 025
Senast: Vennie
·
Z
Träning fel fel fel ... flyttad
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Widerberg
·
Träning Det är något jag har funderat på några gånger. Det är ju per defination en "naturlig hantering" av hästen. Varför måste den då tränas...
2
Svar
39
· Visningar
2 653
Senast: ABility_girls
·
Träning Jag har ett 4-årigt sto lite över 170 cm som nu för andra gången har lagt sig i släpet när jag kör. Båda gångerna har det varit i ett...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: mårran
·
C
Träning Jag funderar på att ge ut min häst på foder ett tag för att rida en annan. Men jag är inte så duktig på sånt här och behöver lite...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: explosiv
·
Träning Mycke vålds trådar nu... Och jag spinner vidare! Har du slagit någon häst? Har du blivit riktigt förbannad på en häst någon gång...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 258
Senast: *pilturs matte*
·
C
Träning hej.. min foderhäst hugger efter mig.. både i boxen och när han står uppbunden i stallgången.. tex om ja står å "knäpper" ett täcke. då...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: Bubbla
·
G
Träning Vet nån några utbildningar som leder till att bli nh instruktör?? Typ heltidsutbildningar. Det är toppen med clinicar, men vill åt något...
Svar
2
· Visningar
2 268
Senast: Tee Showah
·
B
Ridning Kan någon ge mig råd om hur jag får min pålle att göra halt! Helst då i en avslappnad och rofylld form! När vi galopperar eller travar...
Svar
4
· Visningar
1 288
Senast: true_blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama