Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Ridning :confused: Se´n var det det med varför man måste ha en bomlös sadel, slå ut vargtänder även om de är stora och inte vad jag och de som...
Svar
15
· Visningar
1 826
Senast: alisson
·
P
Ridning Skapade en tråd inne på dressyr om när "dressyrryttarna" tycker det är lämpligt att börja använda kandar. Vet att många anser att...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 065
Senast: sagi
·
Träning Jag har en islandsvalack på 10år som för det mesta är snällast i världen. För ett och ett halvt år sedan fick han en liten depression...
Svar
6
· Visningar
896
Senast: diny
·
F
Träning Jaha , då var det problem redan , andra gången jag har min sköthäst idag då :S Okej , kanske tidigt att söka "hjälp" eftersom jag inte...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: ft_lover
·
C
Träning vad ska man göra.. när man ivll rida hästen i form.. men den bara kröker på nacken? :bump:
Svar
16
· Visningar
1 358
Senast: Diabetikern
·
M
Träning JAg har ju en häst som jag rider två gånger/vecka, men har nu fått erbjudandet att ibland rida den andra hästen i stallet. Han är en...
Svar
10
· Visningar
1 097
Senast: Merrimon
·
M
Träning Hej jag heter madeleine är 18 år. Jag har funderingar på att åka till Island till sommaren och jobba med islandshästar. Jag undrar om...
Svar
14
· Visningar
7 204
Senast: islandia
·
P
Träning JAg undrar om någon här varit på nån clinic eller träning med indianen som brukar vara här i sverige. 'Vi har varit nere med min häst...
Svar
0
· Visningar
1 374
Senast: Pewona
·
T
Träning Vad jag blir trött på alla dessa "kärringar" (oftast kvinnor) som tjatar, klagar och pratar skit om allt och alla. Var på en hästshow...
Svar
9
· Visningar
1 420
Senast: piamar
·
P
Träning Hej! När jag var skötare på ett stall med 2 unghästar så ville de ut genom grinden varje gång jag skulle hämta min häst. Det var väldigt...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Pepita
·
Träning Hjälp mig... Förra lektionen fick i vi "läxa" att kunna förklara hur en skänkelvikning går till, både ur ryttarsynpunkt och hur...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Julle
·
H
Träning Vet inte vart jag ska börja... Men för att göra en lång historia kort så.... Va och kollade på en halvblods valack i juli. Och han...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: ika77
·
Träning Min häst är en riktig vandrare. Han rör sig HELA tiden när han blir ryktad. Står han lös i boxen så går han, är han uppbunden så går...
2
Svar
26
· Visningar
2 915
Senast: puckis
·
Träning Hur förhåller ni er till en häst som gnäggar...? Ex. du är ensam i stallet med din häst, utanför gnäggar en häst och din häst svarar...
2
Svar
20
· Visningar
2 465
Senast: ika77
·
E
Träning Hej!! Vill ställa en fråga här och hoppas givetvis på seriösa funderingar om detta problem! Jag har en hingst på 3,5 år vi har haft...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: eulalia
·
T
Träning Tänkte på det här med hur vissa hästar drar nitlotter och andra inte....Precis som med oss människor. Vissa harvar runt på en ridskola...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Nora
·
L
Träning Vad anser ni att en promenadhäst är? Jag menar, vad kan man använda den till? Att det inte handlar om hård träning i hoppning eller...
Svar
13
· Visningar
7 572
Senast: Mitrolle
·
B
Träning Hästvärlden är nu inne i en ganska spännande utveckling, mycket på grund av NH-hysterin. För hysteriskt är just vad det blivit. Likt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 144
Senast: Yrja
·
M
Träning Min ponny har en gång tidigare hoppat över bommen i transporten, lyckligtvis hade vi då lånat ett boj släpp och vi kunde då losa bommen...
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: Cillavan
·
B
Ridning Dum fråga kanske. Men böjning åt vilket håll? Om jag ska tillexempel göra en öppna i vänster varv. Åt vilket håll böjer jag? Och...
Svar
6
· Visningar
1 136
Senast: boella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix