Gnägga???

Sv: Gnägga???

Jag har inte så mycket att säga om det här egentligen förutom att jag tror att ju mer "viktig" du kommer att bli för din häst, desto mer oviktiga kommer hans kompisar i hagen utanför att bli.
T.ex när du kommer till hagen så ska hästen komma till dig och du tar över ledarhästens roll.
Vägen dit är lång ibland , för vissa ekipage är den ouppnåelig då vissa aldrig blir helt accepterade som sina hästars ledare.

Tänkte på en sak du skrev:
Matten skrev:
Just nu har jag en unghäst, som jag håller på att "ta över" ledarskapet på

Du ska inte " ta över" ledarskapet, utan du ska vinna hans förtroende och få HONOM att acceptera DIG som hans ledare.
Bara ett tips på hur man bör formulera sig.. :idea:
Tror nog att det var så du menade, men att det blev lite fel.

Sen är det självklart att du ska "köra NH hela vägen" som du sa..
Jag börjar när jag kliver ur bilen på stallbacken tills när jag hoppar in i bilen igen.
Oavsett vems stallbacke det är.. :D

PS:Jag är precis i samma sits som du just för tillfället. Sålde min älskade pärla för en vecka sen och i lördags kom min nya häst hem till mig. Han gnäggar oxå åt kompisarna i hagen, men jag tar dagen som den kommer och försöker hitta på saker och övningar som jag märker att han uppskattar. Just för att lära känna varandra. Det har högsta prioritering just nu. Att bli vänner!

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 513
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 105
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur