Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Har haft lite problem med att min nya häst försiktigt smyger över en massa vikt på det benet jag kratsar hoven på och håller upp. Det...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: Vennie
·
Ridning Vid hand Tömkörning Pelararbete Varför använder ni den metoden ni har och inte de andra? Mest nyfiken på att se vad för svar som...
Svar
6
· Visningar
1 445
Senast: Lorpan
·
N
Träning Jippi :rofl: Jag ska börja ta ridlektioner.Fast inte hos en ridskola istället hos en privar tjej som är duktigt att lära ut. Eftersom...
Svar
7
· Visningar
1 372
Senast: moonlightgarden
·
Träning Nu har Novan problem. Jag vet inte vad som hänt men hon vågar inte äta :(. Igår kom jag ut till stallet för att ta in henne från hagen...
Svar
16
· Visningar
1 491
Senast: vovicockokanon
·
S
Träning Hej! Jag har ett litet problem med min ponny. Valack, new forest 14 år LA/LA. Köpte honom för 3 månader sedan. När vi provred honom...
2
Svar
20
· Visningar
1 934
Senast: piamar
·
Träning Flera trådar tar upp frågan om man får slå hästen när den gör fel och i självförsvar... Jag undrar lite när ni anser hästen "gör fel"...
Svar
19
· Visningar
1 303
Senast: piamar
·
G
Träning Hur är det egentligen, hänger svett och kondition ihop? Är det så att en häst med dålig kondis börjar svettas tidigare än en häst med...
Svar
11
· Visningar
1 539
Senast: Stopek
·
S
Träning Visst är det väl så i alla paddockar och maneger att man håller till höger?? Går man alltså i vänster varv så går man på spåret och går...
Svar
15
· Visningar
1 674
Senast: Widerberg
·
Träning Nu när det e så varmt ute man riktigt flyter bort hehe. Brukar ni då om ni ska ut på en skrittrunda rida barbacka??? Det har jag, är så...
2
Svar
39
· Visningar
2 894
Senast: Huntress
·
Träning Måste bara fråga alla trveliga bukefalister... När ni sitter upp, sitter ni då upp på samma sida jämt? Varför? Underlig fråga kanske...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 931
Senast: yoda
·
C
Träning Jag ser mååånga ryttare som när de ska sitta upp ställer sig med ryggen mot hästens sida, vrider stigbygeln, sätter i vänsterfoten...
2
Svar
34
· Visningar
2 680
Senast: yoda
·
C
Träning hej, när jag har min foderhäst uppbunden i boxen p.g.a av att det kanske är fullt i stallgången eller nåt sånt, så krubbiter han,vad ska...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Fina_Lina
·
M
Träning Vi har för ungefär en månad sedan fått hem en häst. Han är lagd åt det nervösa hållet och tycker inte om när andra hästar lämnar honom...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Tassetass
·
Ridning Är en relativt nybliven fanast av det barock inspirerade och har under några månader ridit för CS och en av hans elever, men i brist på...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 542
Senast: Carmenzita
·
Q
Träning ... av Lisbeth Johnsson.. Funderar på att köpa den och eventuellt även boken. Ni som har sett videon/ läst boken, är de bra?
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: Sune
·
J
Träning Vad ska man göra om det finns visa hästar i ett stall som inte klarar att gå ensam i hagen? Ska man låta dem "lära" sig eller ska man...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: bambi82
·
K
Ridning Jag har hemma en sadel som jag hittat på annons. Det är en spansk sadel, lik högre skolans sadlar. Den är inköpt i Spanien och jag tror...
Svar
4
· Visningar
1 945
Senast: KungTulle
·
Ridning Skärp till er, hästfolk, och uppför er som hyggligt folk! Är en nybliven hästägare, fjording. Har som barn och ungdom sysslat mycket...
2
Svar
39
· Visningar
3 230
Träning Hon ska praktisera i ett travstall 4 veckor och den söta tjejen iklädd (vad vi antar vara) det senaste modet inom ridningen, väl sminkad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 452
Z
Träning Hur vettigt är det att rida med en handhäst när man rider på skogsvägar? Har en 24 årig ponny som är lugn som en filbunke, han är mycket...
Svar
12
· Visningar
1 227
Senast: Njála
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve