Min häst "nonchalerar bettet"!!

Sv: Min häst "nonchalerar bettet"!!

hej jag har ridit på hackamore och kandar vilket var en höjdare måste jag säga jag behöve bara tänka vart jag skulle med hästen,man måste ha feelings när man använder så skarpa saker, jag behövde bara lätta mjuka tryckningar med tygeln för att hästen fatta direkt vad jag ville men däremot att använda mycket säte och benen
för att få min ridning att fungera okey, man ska inte hänga runt
på tyglarna för mycket som någon "jävla ratt"utan rida med rumpan och benen där sitter själva grejen,tyglarna och tränset plus bettet är bara en kontakt yta sas som bara ska styra och leda hästen framåt neråt och hålla huvudet på plats och halsen är en oxå en styrande sak man ska vara som en tiger mjuk ,lätt och tyst och lyhörd för sin häst då går det bäst, man kan prata lite med hästen det är bra ,
men inte på tävlingar,.
jag skulle gärna vilja rida igen med kandar och hackamore
eller stång bett .det vore häftigt,som att köra" rally cross nästan."
men det kräver sin ryttare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 891
Senast: Lager
·
Utrustning Hej! Nu är det så att jag behöver tips och erfarenhet av er eftersom jag har hamnat i bettdjungeln. Jag har en ponny jag tävlar...
Svar
0
· Visningar
796
Senast: tinjan
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar