Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Förra året hade vi bara halm i boxarna ochvisst blev det bra bädd men lite klafsigt i bland om de stod inne lite för länge. Funderar på...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Lyran
·
Ridning Används det ordet fortfarande? Pratade med några vänner häromdan, de förstod vad jag menade, men de (mycket yngre) hade inte alls hört...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Gast
·
Träning Nyfiken på hur mycket mark ni har som bor på gård. Vad tycker ni är lagom till 2, max 3 hästar? Ju, mer mark desto bättre, givetvis, men...
2
Svar
23
· Visningar
3 491
Senast: Shettisar
·
J
Träning jag har för några veckor sedan hämtat en häst som jag ska ha på foder nu i nio månader, men igår när jag hade hoppat henne, allt hade...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Vimsan
·
Ridning Apropå en annan tråd vill jag nu höra om, och varför ni tycker att tyglarna ska hänga. Är det lättare för hästen att göra rätt? Kan...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 869
Senast: concierge
·
C
Ridning I bästa nybörjaranda skulle jag vilja, även om ni säkert sett liknande frågor, veta skillnaden på AR (barrock?) och Klassisk ridning...
Svar
2
· Visningar
963
L
Träning Till er som rider på ridskola Vad gör ni på era teorilektioner? Hur länge har ni ridit på ridskolan/Vilken nivå har er grupp? Hur...
Svar
15
· Visningar
2 115
Senast: jojjan
·
L
Träning Har stått i ett antal stall nu och dom flesta har hagar uppdelade valacker / Sto försej. Har aldrig tänk något mer på det förens nu...
Svar
14
· Visningar
1 900
Senast: Iglatjarn
·
Träning Nu är jag hjärtligt trött på detta och därtill totalt förvirrad. Mitt ena ök till häst vill inte låta mig ta på henne grimman och ta...
2
Svar
20
· Visningar
1 788
G
Träning Jag blev avkastad i tisdags på min ridlektion. Jag undrar om det finns en möjlighet till att jag gjorde något grovt fel och vad i så...
Svar
13
· Visningar
2 286
Träning Jag funderar på att ha en permanentbädd i mitt stall i år. Hade tänkt att använda kalk, spån och sen halm ovanpå. Jag är bara lite...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Thera
·
K
Träning jag har tröttnat totalt på träning och tävligt. går ju aldrig mot något posetivt håll iaf. och då känner man ju ingen vilja till att...
Svar
7
· Visningar
964
Senast: karatefisken
·
A
Träning I skritt och trav går det utmärkt, hästen går i jämt lugnt tempo men när jag ber om galopp genom att röra pisken i cirklande rörelser...
Svar
8
· Visningar
2 882
Senast: Tee Showah
·
Träning Jag ska få hem en 2-åring snart och har fått lite akut ide´torka. :smirk: Skulle vilja ha lite ideer om vad ni gör med era hästar...
Svar
4
· Visningar
3 064
Senast: ika77
·
Träning Hur ska jag sätta igång min nyinflyttade häst? Skritta med honom redan inom några dagar eller låta honom gå i hagen någon vecka?
Svar
3
· Visningar
779
Senast: Enya
·
S
Träning jag har ett kallblod som endast accepterar mig. Detta är mkt jobbigt eftersom jag går i skolan och mina föräldrar hjälper mig med att...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Donald_Duck
·
Ridning herregud vad ja tjötar om den men nu kommer det mera ;) vet ni ngn som kan hjälpa mig med aktiviteter?? jag har hittils fått ihop...
Svar
6
· Visningar
937
Träning Har som projektarbete att förbättra galoppen på min häst, därför så söker jag nu övningar som kan hjälpa mej på traven! Några ideer?
2
Svar
22
· Visningar
4 280
Senast: yackie
·
D
Träning undefined Hej! Jag har lite funderingar jag behöver lite feedback på.. Jag har ridit ett tag, och tycker att jag snart skulle vilja...
Svar
17
· Visningar
1 650
Senast: suisyola
·
K
Träning har nån n¨got bra bok tips om Nh och liknande, lr nån bra www sida? vill så gärna vetaa meeer!!!! :p
Svar
9
· Visningar
1 189
Senast: Tee Showah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama